[Onderzoek] Twitter als influencer
07-11-2018 08:00:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1773 | Tags:

De beste ambassadeurs van een merk of product blijven de consumenten zelf. Uit onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de Europeanen (76 %) op Twitter graag hun mening deelt over hun favoriete onderwerpen. In vergelijking met algemene internetgebruikers (69 %) is dit ruim. Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %).

Op Twitter geven mensen de voorkeur aan het uitwisselen van informatie over producten en merken. 66 procent deelt regelmatig hun mening en 78 procent volgt actief de mening van andere mensen over producten en diensten.

Verder ontdekken Europeanen op Twitter sneller nieuwe dingen dan gemiddeld (79 % tegenover 73 %), zijn ruimdenkend over nieuwe dingen (75 % tegenover 70 %) en willen graag de eerste zijn die nieuwe dingen uitproberen (58 % tegenover 44 %). 

Barry Collins, Senior Director van Twitter Client Solutions: "Terwijl veel andere platformen draaien om Kijk me aan, zegt Twitter Kijk daar eens naar. Dit maakt Twitter uniek. De mensen zijn er ruimdenkend en nieuwsgierig. Ze willen nieuwe dingen ontdekken, delen en bespreken met de community. Daarom zijn ze een waardevolle doelgroep voor adverteerders.”

Europeanen blijken ook in andere opzichten een bijzonder aantrekkelijke doelgroep te zijn voor merkcommunicatie. Voor producten van hoge kwaliteit (55 %, internetgebruikers: 46 %) zijn ze best bereid meer te betalen. Vooral als het product van een favoriet merk komt (52 % versus 43 %).

Twitter zette dit onderzoek samen met Kantar Media op en werd uitgevoerd bij meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder zo’n 4800 Twitter-gebruikers.

www.twitter.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie