
Overname Talpa Network door RTL Group is MediaOvername van het Jaar 2021
Traditiegetrouw publiceert het Nederlands MediaNetwerk eind december een overzicht van de belangrijkste overnames van het jaar.
Omdat we dit nu al een aantal jaar doen, kunnen we een mooi overzicht maken. Dit waren in de afgelopen jaren de top-3's:
2017
- Mediahuis neemt TMG over
- Talpa Network neemt SBS en Emesa over
- Hearst Netherlands neemt G+J Media over
2018
2019
- DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
- Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over
- Accenture neemt Storm Digital over
2020
- Mediahuis neemt NDC Mediagroep over
- Serviceplan/Mediaplus neemt Mediaxplain* over
- Born05 Group (Ace) neemt Blauw Gras over
We dachten dat in media de grote consolidatieslag wel zo ongeveer klaar was. Met de overname van NDC Mediagroep door Mediahuis in 2020 hadden De Belgische Giganten wel zo'n beetje alles gekocht van enige omvang dat er te koop was.
Maar 2021 bracht op mediaovernamegebied toch nog een klapper. En die kwam uit Duitsland. RTL Group neemt Talpa Network over. Als het allemaal door gaat. Maar een beetje zielig doen over de marktmacht van Google en Meta zal bij de autoriteiten wel het gewenste effect hebben.
John de Mol heeft het weer briljant gedaan. Hij verkoopt de mediatak met televisie, radio, print en digital en trekt zich terug op mediaproductie, verzekerd van gegarandeerde afname van zijn programma's door RTL.
New Skool Media ging bij het sluiten van de markt over in de Belgische handen van Roularta Media Group. De derde mediaovername van het jaar is de verkoop van ANP aan Chris Oomen, drie jaar nadat de aankoop van ANP door Talpa Network ook op nummer 3 in de lijst stond.
Verder waren het vooral de usual suspects onder de bureaugroepen die in 2021 actief waren met overnames: Intracto Group - inmiddels iO, Dept, Ace en Candid.
1 | RTL Group neemt Talpa Network over
22 juni. Talpa Network gaat fuseren met RTL Nederland. Dit bevestigen RTL Group en Talpa Network. De transactie bestaat een overname van Talpa Network door RTL Group die deze bij RTL Nederland onderbrengt. RTL Group krijgt daarbij 70 procent van de fusiegroep in handen. John de Mol, de huidige eigenaar van Talpa Network krijgt 30 procent in handen van het mediabedrijf. Eerder hadden zowel DPG Media als VodafoneZiggo interesse getoond om RTL Nederland over te nemen aangezien RTL Group een heroriëntatie aan het uitvoeren was voor haar Nederlandse deelneming. In de markt werd een verkoop van RTL Nederland verwacht.
Het fusiebedrijf verwacht in de eerste helft van 2022 te kunnen starten 100 tot 120 miljoen euro aan synergievoordelen per jaar te bewerkstelligen vanaf 2025. Sven Sauvé zal CEO blijven van RTL Nederland na de overname van Talpa Network. De Raad van Toezicht (Supervisory Board) van RTL Nederland zal worden voorgezeten door Elmar Heggen, COO en Deputy CEO van RTL Group. Pim Schmitz, thans CEO van Talpa Network zal na de transactie lid worden van deze Raad van Toezicht.
2 | Roularta Media Group neemt New Skool Media over
23 december. Roularta Media Group heeft aangekondigd de bladenuitgever New Skool Media over te nemen. New Skool Media is eigenaar van 20 Nederlandse magazinemerken. Het bekendse merk is EW (voorheen Elsevier Weekblad). Verder is New Skool Media uitgever van bladen als Vorsten, Knipmode, Formule 1 en Kijk. Roularta Media is in Nederland al actief met onder meer de magazines Plus Magazine en Landleven. Nederland wordt met de overname het tweede thuisland van Roularta Media Groep, die (na DPG Media) de op één na grootste magazineuitgever wordt.
3 | Chris Oomen neemt ANP over van Talpa Network
28 mei. Talpa Network verkoopt het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) aan Chris Oomen, voormalig topman van zorgverzekeraar DSW.
Chris Oomen koopt het ANP vanuit zijn wens om het persbureau voor de lange termijn continuïteit te bieden. Het ANP is onderdeel van het Nederlands maatschappelijk erfgoed. Het persbureau voorziet Nederland sinds 1934 van een onafhankelijke journalistieke feitenbasis en vervult daarmee volgens eigen zeggen een belangrijke maatschappelijke taak. Het ANP is volgens Talpa Network financieel gezond en is er een groeistrategie voor de komende jaren. Deze combinatie van factoren is voor Chris Oomen ideaal. De ondernemer wil het ANP dan ook voor de lange termijn in portefeuille houden.
4 | S4Capital neemt Zemoga over
17 september. S4Capital, het digitale reclame- en marketingservicesbedrijf, neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt.
Zemoga specialiseert zich in product design, het creëren en leveren van services aan enterprise klanten over de gehele breedte van hun bedrijf als het gaat om digitale veranderingsprocessen. Zemoga is in 2002 opgericht door DJ Edgerton als een van de eerste NearShore delivery providers in Colombia. Inmiddels heeft het bedrijf kantoren in de Verenigde Staten en delivery centra in heel Colombia. Met bijna 400 medewerkers helpt Zemoga klanten als Bridgestone, Morningstar, Sony, Roku met het bouwen van betere digitale producten en ervaringen.
5 | Dept neemt digital marketing agency Feed over
16 december. Met de komst van Feed breidt Dept zijn wereldwijde aanwezigheid uit naar Canada en Australië. Feed is gespecialiseerd in het leveren van hyper-gepersonaliseerde content op schaal voor vooruitstrevende internationale merken zoals eBay en Ancestry.com.
Met meer dan 200 experts in Londen, Manchester, San Francisco, Berlijn, Sydney, Parijs en Toronto versnelt Feed zijn wereldwijde executiekracht door zich aan te sluiten bij Dept, een van de snelst groeiende digital agencies ter wereld.
Feed helpt merken met het versterken van klantrelaties door de gehele customer lifecycle. Met een combinatie van CRM, onsite, social en digital advertising, maakt de eigen creative automation technologie en omnichannel-planning gebruik van een uitgebreide hoeveelheid customer data om honderdduizenden uitingen per maand te ontwikkelen en in te zetten. Hierdoor maakt het testen op schaal en écht gepersonaliseerde communicatie mogelijk.
6 | Dept neemt Amerikaanse software agency Devetry over
18 maart. Dept heeft Devetry overgenomen. Devetry is een Amerikaanse software engineering agency en werd in 2015 opgericht. Het bedrijf werkt voor klanten als Intel en Arizona State University en is gespecialiseerd in software ontwikkeling (waaronder ERP, CRM, Cloud applications) en DevOps services. Devetry sluit zich aan bij de Amerikaanse bedrijven Rocket Insights, Basicen Byte die al onderdeel zijn van Dept.
Met de aanwinst haalt Dept extra specialisme in huis, waarmee het bestaande en nieuwe klanten nog beter kan ondersteunen met op maat gemaakte tech-oplossingen en gemakkelijk kan opschalen.
7 | Dept neemt martech agency Byte over
18 februari. Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld.
Het snelgroeiende Byte, gespecialiseerd in AR, campagnes en chatbots, heeft een klantportfolio, bestaande uit onder andere Spotify, ASOS en Just Eat Takeaway. Afgelopen jaar groeide de wereldwijde omzet met 20 procent en voegde het bedrijf een aantal snelgroeiende klanten toe, waaronder TikTok, Twitch en Zoopla. Daarbij is Byte Facebook Premium Marketing Partner, Snapchat Official Lens Creator Partner en TikTok Effect Partner.
8 | Intracto Group neemt Zweedse full-service agency Stendahls over
26 april. Met de overname van Stendahls zet Intracto Group zijn eerste stappen in Scandinavië. Het prestigieuze Zweedse full-service agency staat met een team van 120 experts in strategie, creatie en technologie bekend om de holistische aanpak op het vlak van merkcommunicatie.
Stendahls is voor Intracto Group het antwoord op de sterke behoefte aan een digitale full-service, end-to-end partner in Scandinavië. De overname van Stendahls onderstreept de ambitie van Intracto Group om – naast het sterke groeitraject in de Benelux – een geïntegreerde full-service bureaugroep op pan-Europees niveau op te bouwen.
9 | Wenneker Group neemt Volstok over
2 september. Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam.
Met het toetreden van Volstok telt de groep inmiddels 80 medewerkers, met kantoren en studios in Nederland en België, en met een gecombineerde omzet van 17 miljoen euro. Wenneker Group werkt voor klanten als Philips, Essity en DMG.
De bedrijven binnen Wenneker Group produceren reclamefilms voor televisie en online-campagnes voor internationale merken en toonaangevende reclamebureaus. Volstok is een animatiestudio gespecialiseerd in hoogwaardige 2D animatie.
10 | Exterion Media neemt digitale supermarkt netwerk van Centercom over
4 oktober. Exterion Media, onderdeel van Global Media & Entertainment Group, zet een grote stap in haar aanwezigheid tijdens de gehele customer journey buitenshuis. Met de overname van het digitale Supermarkt-netwerk van Centercom, kan de consument via Exterion Media bereikt worden vanaf de voordeur tot in de supermarkt.
In totaal worden ruim 500 Digital Out-of-Home (DOOH) schermen bij Albert Heijn, Jumbo, Plus/Coop en Spar aan het netwerk van Exterion Media toegevoegd. Hiermee komt het gehele digitale netwerk uit op ruim 3000 schermen waarmee wekelijks meer dan 100 miljoen contacten worden gerealiseerd.
11 | Kantar neemt MeMo2 over
2 juni. Onderzoeksbureau Kantar neemt crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over. Kantar ziet in MeMo2 een bedrijf met een sterke reputatie op het gebied van geavanceerd en innovatief crossmediaal onderzoek en analyses. Memo2 is voor Kantar een aanvulling op het aanbod van Kantar op het gebied van media- en marketingeffectiviteit. Door de overname worden 50 medewerkers toegevoegd aan het Kantar-team.
MeMo2 heeft met het THX-platform een vorm van crossmedia analytics geïntroduceerd waarmee real-time crossmedia effectiviteit, retail traffic, merk-effecten en koopgedrag geautomatiseerd kan worden vastgesteld.
12 | Intracto Group neemt Scandinavisch digital agency Awave over
26 augustus. Intracto Group heeft het in Stockholm gevestigde bureau Awave over. Eerder nam Intracto Group al het full-service bureau Stendahls over. Awave staat bekend om haar expertise op het gebied van web-development, UX, UI en digitale marketing.
Awave heeft een team van 55 strategische en technologische experts in onder andere Drupal, Umbraco, Episerver en WordPress. De overname van Awave is een logische volgende stap in de missie van Intracto Group om een echte end-to-end partner voor haar klanten te zijn. Naast Göteborg zal Intracto Group nu ook in Stockholm bouwen aan de campusfilosofie waarbij talent, kennisdeling en openheid centraal staan.
13 | Familyblend en Kompas Publishing nemen Kek Mama over van DPG Media
11 november. Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever. DPG Media, uitgever van onder andere nieuwsmedia en magazines blijft zich focussen op het informeren en adviseren van ouders met de titel Ouders van Nu.
Familyblend, dat zich richt op het verbinden van merken met moeders en jonge gezinnen, is eigendom van Rik van Elk, terwijl Kompas Publishing eigendom is van Aart Wallet en Steven Filipse die eerder Startpagina, Schoolbank en Goeievraag overnamen.
14 | Ace neemt HERC over
28 januari. HERC treedt toe tot Ace, family of leading agencies. Met de overname van deze hotshop voegt Ace nu ook Advertising & Brand culture toe aan het portfolio. Met het toetreden van HERC telt Ace ruim 180 medewerkers, met creatieve hubs in Utrecht en Amsterdam.
Rogier IJzermans, CEO Ace: “HERC heb ik altijd beschouwd als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche en ik ben dan ook zeer verheugd dat hun getalenteerde team een onderdeel wordt van Ace. De oprichters Emilio en Rogier hebben een geweldig bureau neergezet, met dito reputatie, door altijd zeer kwalitatief en vooruitstrevend werk te maken. Waarbij ze merken bouwen en richting geven vanuit de cultuur en de lifestyle van de doelgroep waar het merk relevant wil zijn. En daar geloven wij enorm in. Met de slagkracht van de andere bureaus binnen Ace, waaronder Born05, Blauw Gras, Glasnost en Fitzgerald, ontstaat er een nieuw geluid in de Nederlandse markt. Dit wordt vuurwerk.”
15 | 4NG neemt Netvlies over
10 mei. Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over, specialist op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Naast hun technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook strategische kennis en marketing-ervaring toe aan het aanbod.
De overname van Netvlies betekent voor 4NG de grootste overname die het gedaan heeft tot nu toe. De bedrijvengroep, die met een buy-and-build-strategie ambitieuze groeiplannen verwezenlijkt in Nederland, groeit met de toevoeging van de 50 personeelsleden van Netvlies tot 200 werknemers.
16 | Candid neemt Millford Brand ID over
6 januari. Candid heeft op 1 januari 2021 het bureau Millford Brand ID overgenomen. Dat houdt zich bezig met merklogo's, visuele identiteit en verpakkingsdesign en werkt voor klanten als Ahold, Heineken, Schiphol, PPG, JDE en Unilever. Candid wil hiermee een nog meer geïntegreerd platform zijn voor adverteerders. Millford Brand ID is in 1985 opgericht en is in Leiden gevestigd. Millford Brand ID blijft net als de overige bureaus binnen het Candid-platform als autonoom bureau onder de eigen naam opereren.
Moritz Hoekstra en Erik de Graaf, de verkopende eigenaren van Milffrord Brand ID: “Met de aansluiting bij het Candid-platform behouden we onze individualiteit, maar kunnen we direct ons aanbod verdiepen en verbreden en onze klanten meer geïntegreerde en andere disciplines aanbieden. Daarnaast kunnen we binnen het platform onze expertise in visual identity steeds meer en breder naar de digitale expertise binnen Candid vertalen, want offline en online lopen in toenemende mate volledig in elkaar over.”
17 | MPG.Group neemt Belgisch contentmarketingbureau Gicom over
24 augustus. MPG.Group heeft het Belgisch marketingbureau Gicom overgenomen, het grootste en oudste contentmarketingbureau van België. De naam Gicom blijft behouden en het management blijft aan boord. Chairlady Gisèle Speaker van Gicom draagt na ruim 40 jaar haar bureau over aan de MPG.Group onder leiding van Dolly van den Akker. Ronald Boeckx, die drie jaar geleden is gestart als CEO van Gicom, blijft de dagelijkse leiding houden van het kantoor in Antwerpen.
De overname past binnen de strategie van de groep waarbinnen merken zowel vanuit de fullservicegedachte als vanuit de functie van fullspecialist ondersteund worden om het elke dag weer beter te doen en zo te laten groeien.
18 | Intracto Group neemt Orangedotcom over
8 april. Intracto Group heeft zich versterkt met het digital marketing agency Orangedotcom. Dit Amsterdamse bureau bestaat uit een team van dertig digitale experts, dat zich specifiek richt op het realiseren van digitale groei voor haar klanten zoals Samsung, QWIC, Mollie, Tony’s Chocolonely en Red Bull.
Arnoud Duiker, mede-oprichter van Orangedotcom: "Dat we verdergaan als onderdeel van Intracto Group is een ongelooflijke erkenning voor ons team. Het toont aan, dat we een sterk en gezond bedrijf zijn, dat verder wil groeien. Samen met het team van Intracto Group kunnen we onze ambitie om een toonaangevend digitaal bureau te zijn, nog beter waarmaken. We willen onze klanten van A tot Z digitaal ontzorgen. Opdrachtgevers vragen steeds meer om niet alleen hun partner te zijn voor niche-opdrachten. Er is behoefte aan een partner, die verantwoordelijkheid wil en durft te nemen."
19 | Ace neemt data & growth agency Off the Record over
15 april. Data & growth agency Off The Record is overgenomen door Ace. Met de overname voegt de bureaugroep data- en growth marketing toe aan haar dienstverlening. Bas Prass en Dusty van Steekelenburg blijven werkzaam bij Off the Record onder het eigenaarschap van Ace.
Rogier IJzermans, CEO van Ace: “We hebben met Ace de afgelopen periode hard gebouwd aan het verstevigen van onze merk dienstverlening. Met de overname van Off The Record zetten we de belangrijke stap naar een meer performance based werkwijze. Ze zijn absolute voorlopers op het gebied van data- & growth marketing in Nederland en een van de weinige bureaus die echt geïnteresseerd zijn in de koppeling van data met creatie. Voor ons is dit essentieel in het bouwen van duurzame geïntegreerde oplossingen voor merken. Ik ben erg blij met het talentvolle team dat we met Off The Record toevoegen aan Ace.”
20 | Candid neemt Coopr over
6 september. Communicatiebureau Coopr sluit zich aan bij bij het Candid-platform. De oprichters, Jody Koehler en Jos Govaart, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Coopr vormen. Coopr blijft binnen het Candid-platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren. Coopr is in 2009 opgericht en gevestigd in Rotterdam en Antwerpen en werkt voor bekende opdrachtgevers, zoals adidas, Coca-Cola, Coolblue, LinkedIn en TikTok.
Jody Koehler en Jos Govaart: “Met de aansluiting bij het Candid-platform behouden we onze individualiteit maar kunnen we direct ons aanbod verdiepen en verbreden en onze klanten meer geïntegreerde en andere disciplines aanbieden. Daarnaast is de samenhang tussen pr en andere communicatiedisciplines meer dan ooit relevant. Goede merkideeën worden het meest geloofwaardig uitgedragen via pr-inzet.”
21 | UmbrellaBrand Group betreedt Amerikaanse markt met overname CMNTY
26 oktober. Met de overname van techbedrijf CMNTY betreedt de UmbrellaBrand Group in Utrecht de Amerikaanse markt. CMNTY in New York is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek. Oprichter Maxim Schram blijft aan als CEO van CMNTY en gaat mede leidinggeven aan de ontwikkeling van het softwarehuis. UmbrellaBrand Group is het moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange.
CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven opgericht en realiseert inmiddels de helft van zijn omzet in de Verenigde Staten. De overname geeft niet alleen gestalte aan de internationale ambities van UmbrellaBrand Group, maar ook aan de wens om een softwarehouse voor marketoplossingen op te zetten
22 | Ace neemt media performance agency IM Lounge over
11 oktober. Media performance agency IM Lounge treedt toe tot Ace. Het nieuws komt twee weken na de overname van digital product agency Label A. Met de overnames bouwt de bureaugroep verder aan haar geïntegreerde propositie van Connected Brands. De bureaugroep telt inmiddels ruim 300 medewerkers, met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Rogier IJzermans, CEO van Ace: “Media is en blijft een belangrijke strategische pijler in ons vak. De slimme inzet ervan bepaalt voor een groot deel de performance van wat we doen voor onze klanten. Met de komst van IM Lounge versterken we onze positie op dit domein en vergroten we de effectiviteit van onze projecten. Veel bureaus binnen onze groep werken al samen met IM Lounge en ik ken ze als een integere, vooruitstrevende en bovenal data-gedreven media club. IM Lounge gaat binnen Ace nauw samenwerken met onze growth agency Off The Record, wat nieuwe media en performance oplossingen voor onze klanten gaat creëren.”
23 | Intracto Group neemt Internet Architects over
3 juni. Het Antwerpse bureau Internet Architects voegt zich bij de Intracto Group. Het team van 35 digitale experts focust zich op het vlak van digitale strategie, user experience en service design en kiest er voor om hun aanbod voor zowel het eigen team als voor de klanten te verbreden.
Voor Intracto Group past de overname van Internet Architects in de visie om verder te groeien als geïntegreerd fullservice bureau dat voor klanten dé partner wil zijn die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.
24 | GumGum neemt JustPremium over
10 augustus. GumGum, een speler op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, heeft het Nederlandse JustPremium overgenomen. JustPremium is een marktplaats voor rich media en video-advertenties in Europa. Met hun gecombineerde aanbod willen ze een uniforme oplossing worden voor het leveren van internationale Rich Media advertentie campagnes in contextueel relevante digitale omgevingen.
In 2025 zal er naar verwachting meer dan 412 miljard dollar worden uitgegeven aan Contexual targeting. Zowel GumGum als JustPremium hebben een aanzienlijke groei doorgemaakt door de snelle verschuiving van budgetten naar contextual targeting en meer impactvolle advertenties. In Europa verwacht GumGum circa 1,5 keer zoveel omzet te realiseren ten opzichte van 2020.
25 | Candid neemt Brand Potential (UK) over
15 november. Candid maakt vandaag bekend dat het in de UK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential zich aansluit bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen en blijven daarmee verantwoordelijk voor groei van Brand Potential. Met deze nieuwste uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform.
Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan 30 consultants in dienst. Brand Potential is een high end merkconsultancybureau en werkt wereldwijd voor opdrachtgevers als Unilever, Bayer Pharmaceuticals, Costa Coffee, innocent drinks, Coca-Cola Europacific Partners en Kaspersky
26 | Intracto Group neemt Internet Architects over
3 juni. Het Antwerpse bureau Internet Architects voegt zich bij de Intracto Group. Het team van 35 digitale experts focust zich op het vlak van digitale strategie, user experience en service design en kiest er voor om hun aanbod voor zowel het eigen team als voor de klanten te verbreden.
Voor Intracto Group past de overname van Internet Architects in de visie om verder te groeien als geïntegreerd fullservice bureau dat voor klanten dé partner wil zijn die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.
27 | Ace neemt digital product agency Label A over
27 september. Product agency Label A treedt toe tot Ace. Met de overname bouwt de bureaugroep verder aan haar geïntegreerde propositie van Connected Brands. Met de komst van Label A telt Ace zo’n 300 medewerkers, met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Rogier IJzermans, CEO bij Ace: “We geloven in de mix van merk, marketing en product. En met name die laatste is cruciaal om een rol van betekenis te kunnen spelen in de dagelijkse routine van mensen. Label A is een van de beste digital product bureaus van Nederland, met een geweldig team van creatieve techies die geloven in de kracht van samenwerking en die impact willen maken in de wereld van morgen. Label A voegt een unieke energie en expertise toe aan de bestaande bureaus binnen onze groep.”
28 | Intracto Group neemt Codezilla over
22 apri. Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla. Het Utrechtse bureau gelooft dat een balans tussen samenwerking met de klant in-house en tegelijkertijd consultancy op afstand.
Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.
29 | WoodWing neemt Scienta over
15 april. WoodWing is overgenomen door Scienta. Woodwing is een leverancier van contentmanagement-oplossingen. De overname is tot stand gekomen dankzij Main. WoodWing kan zijn aanbod verrijken met een specialist in kennis- en kwaliteitsmanagementsoftware. Voor Scienta, dat bij de transactie werd bijgestaan door Marktlinks Fusies & Overnames, biedt de overname groeimogelijkheden, waarbij het zich ook meer op de internationale markt gaat richten.
Scienta, opgericht in 2003 in Harderwijk, noemt zich de digitale collega die alles weet. Het bedrijf ontwikkelt software waarmee bedrijven hun kennis gestructureerd opslaan en toegankelijk maken voor medewerkers. Veel klanten gebruiken de SaaS-oplossing van Scienta enerzijds om kwaliteitsmanagementprocessen op orde te houden, en anderzijds als tool om sociale verbinding en betrokkenheid bij werknemers te stimuleren en de workflow optimaal te faciliteren.
30 | Intracto Group neemt Mia Interactive over
11 februari. Intracto Group heeft het Antwerpse bureau Mia Interactive overgenomen. Het bureau telt 20 experts in strategie, web development en online marketing. Door de overname van Mia Interactive wordt Intracto Group meteen ook de grootste partner van Hubspot in België.
Intracto Group bouwt een geïntegreerd full-service bureau en wil voor haar klanten dé partner zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. End-to-end ontzorging van klanten steeds belangrijker
31 | NEP The Netherlands neemt Stoneroos over
3 mei. NEP The Netherlands (NEP) neemt 100 procent van de aandelen Stoneroos over. Het bedrijf is per direct onderdeel van NEP.
Stoneroos, opgericht in 2001 door founder Annelies Kaptein, is een innovatief technologiebedrijf gevestigd in Hilversum, dat interactieve TV applicaties (OTTNOW!) en content discovery services ontwikkelt die tv-ervaringen verrijken met metadata en content (epgdata.tv). Stoneroos heeft 18 ervaren developers en designers in dienst, die continu blijven innoveren en uiteenlopende projecten mogelijk maken.
32 | Happy Horizon neemt Viduate over
22 juli. Het full service video- en animatiebureau Viduate uit IJsselstein is overgenomen door Happy Horizon. Het is de zevende overname in zeven maanden tijd voor de van oorsprong Eindhovense digital marketinggroep.
Walter van de Wege, CEO van Happy Horizon: “We hebben de afgelopen maanden mooie stappen gezet met onze groep en groeien hard. Niet alleen door acquisities, maar vooral ook door autonome groei in de volle breedte van onze dienstverlening. Hierbij zien we de vraag naar video- en animatiecontent sterk en blijvend toenemen. En dat is een gespecialiseerde discipline die als zelfstandige unit nog ontbrak in onze groep. Terwijl dit een hele sterke, verbindende dienstverlening is voor de diverse branches waarin we actief zijn. Met Tim en Daan (Viduate) had ik direct een klik, omdat ze echt gepassioneerd zijn over video en animatie. Dus ik ben echt heel happy dat ze zich bij onze groep aansluiten.”
33 | Intracto Group neem mediabureau Zoekhelden over
15 april. Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder meer sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken. Het bureau telt 15 experts en groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency.
Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.
34 | Intracto Group neemt het creatieve bureau Force451 over
5 augustus. Intracto Group neemt het creatieve bureau Force451 uit Den Haag over. Bij Force451 werken acht werknemers die creatieve concepten tot uiting te brengen. Intracto Group wil als geïntegreerd full-servicebureau partner zijn voor diens klanten in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.
Klanten van Force451 zijn onder andere FrieslandCampina, Topking en gebiedsontwikkelaar AM. Force451 werkte al samen met Intracto Group. Intracto Group nam eerder onder meer Codezilla, We Are You, Burst, Booming, Orangedotcom en Zoekhelden over.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie