Pepsi haalt Dua Lipa binnen voor openingsceremonie finale Champions League
08-05-2018 11:45:33 | Door: Katja Brokke | hits: 5144 | Tags:

UEFA en Pepsi kondigen aan dat zangeres Dua Lipa zal optreden tijdens de openingsceremonie van de UEFA Champions League-finale van 2018. De zangeres, bekend van de hit New Rules, zal vanaf het veld voetbalfans uit de hele wereld uitnodigen om hun liefde voor voetbal te vieren. Ze bouwt hiermee de spanning op voorafgaand aan het jaarlijkse meest bekeken sportevenement ter wereld, dat op zaterdag 26 mei in het Oekraïense Kiev plaatsvindt.

In het derde jaar van de openingsceremonie van de UEFA Champions League-finale, gepresenteerd door Pepsi, zingt Dua Lipa de hits van haar nieuwste album, waaronder IDGAF en New Rules, dat in 18 landen platinastatus heeft bereikt.

Dua Lipa: “Ik ben vereerd dat de UEFA en Pepsi me hebben gevraagd om op te treden bij de openingsceremonie van de UEFA Champions  League-finale; het is een unieke kans. Ik kijk er erg naar uit om voor de fans te staan en om deel uit te maken van zo’n bijzonder evenement. Ik ga een onvergetelijke show neerzetten!” 

De finale zal dit jaar gespeeld worden in het NSC Olimpiyskiy Stadium in Kiev op zaterdag 26 mei en wordt uitgezonden in meer dan 220 landen wereldwijd.

Natalia Filippociants, senior marketingdirecteur van Global Pepsi Trademark, Global Beverage Group, PepsiCo: “Pepsi is als merk verbonden met zowel muziek als voetbal en wil de passie en liefde van de fans vergroten en hen de mogelijkheid geven om de wedstrijd op een onvergetelijke manier te beleven.  Eén van de meest populaire artiesten op één van de grootste sportevenementen ter wereld te laten optreden, bewerkstelligt precies dat. Dua Lipa is een fenomenale artiest en we vinden het geweldig dat zij iedereen gaat opzwepen voor zo’n spannend, wereldwijd moment  voor het voetbalspel waar we allemaal van houden en voor leven.” 

Naast PepsiCo’s verlengde sponsoring van de UEFA Champions League, heeft Pepsi MAX de wereldwijde LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL. -campagne gelanceerd met een reeks internationale voetballers: Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd en Dele Alli.

Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA Events: “We vinden het fantastisch om voor het derde jaar op rij met onze partner Pepsi samen te werken aan de openingsceremonie van de UEFA Champions League-finale van 2018. Pepsi staat voor het samenbrengen van muziek, entertainment en sport en het event van dit jaar belooft een bijzondere gebeurtenis te worden. We kijken ernaar uit om Dua Lipa te verwelkomen in Kiev. Met haar energie krijgen de fans het perfecte optreden vlak voordat de ultieme wedstrijd van het Europese clubvoetbal van start gaat.”

www.pepsi.nl
www.uefa.com/uefachampionsleague

Lees ook: [Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie