Persgroep: Restyling en vernieuwing Het Parool
09-02-2016 23:24:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 8101 | Tags:

Op 10 februari, de dag van het 75-jarig bestaan van Het Parool, ondergaat het nieuwsmerk een hergeboorte: een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's. Zowel inhoudelijk als qua vorm verandert Het Parool. 

Inhoudelijk wijzigt het nieuwsmerk op vele vlakken. Er komen een aantal nieuwe columnisten en rubrieken bij, waaronder een bijlage over media en nieuwe economie. Tevens zijn de website en de app vernieuwd. De digitale omgeving legt de focus op Groot Amsterdam, terwijl in de krant met een brede blik naar Amsterdam, Nederland en –meer dan voorheen- naar de rest van de wereld wordt gekeken. Kortom een Amsterdamse wereldkrant.

Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie.

De strakke stijl grijpt het terug naar de oude, massieve papieren krant uit de Jaren ’50-’60. Tevens heeft de krant een heldere nieuwe indeling. De website daarentegen oogt juist moderner en kenmerkt zich door een overzichtelijk menu met veel ruimte voor het laatste (Amsterdamse) nieuws.

Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: "Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. Wij van Het Parool zijn trots dat wij op onze 75e verjaardag als herboren zijn." 

's Middags zal Het Parool dit op passende wijze gaan vieren in het hart van de hoofdstad, aan de Dam in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky.

Dinsdag is de campagne voor het nieuwe Parool gelanceerd. Op Times Square in New York, om de wereldse blik te benadrukken.

www.parool.nl
www.persgroep.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie