Publicis maakt campagne voor Renault
27-03-2018 17:43:00 | Door: Max Vlugt | hits: 7214 | Tags:

Publicis Amsterdam ontwikkelt een campagne voor Renault bedrijfswagens die heersende conventies doorbreekt en onder het motto Bedrijfswagens voor de vakman vrouwelijk vakmanschap eert.

De campagne is gelanceerd op Internationale Vrouwendag, waarvan het thema dit jaar gelijkheid is. Terwijl de wereld van communicatie rondom bedrijfswagens allesbehalve gelijk is. Doorgaans worden stereotypes en clichés geportretteerd (stoere mannen). In deze campagne laat Publicis werkend Nederland de werkelijkheid zien: namelijk dat vrouwen net zo goed aan vliegtuigen sleutelen, boten bouwen of hoefsmid zijn.

Tegelijkertijd toont deze campagne de noodzaak voor bedrijven dat als ze het groeiend tekort aan arbeidskrachten het hoofd willen bieden ze zich meer moeten openstellen. Want vakmanschap gaat over skills en niet over wie je bent of hoe je eruitziet. De campagne vormt de aanzet om de dialoog te starten en wordt uitgerold via PR, social media, print en radiocommercials.

Credits:

Opdrachtgever: Renault Nederland | Verantwoordelijk opdrachtgever: Jos van den Bergh, Valerie Vliet | Bureau: Publicis Amsterdam | Art director: Steef Nijhof | Copywriter: Sander Bergmeijer | Strategie: Chris Alders | Account: Katelijn van Lieshout, Neeltje Prevo | Graphic Design: Dave Fransen | Fotografie: Maurice Heesen (Cake) | Beeldbewerking: Edwin Veer | Media: OMD | Social Media: Dorst & Lesser

www.publicis.nl
www.renault.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie