Radioreclamebestedingen stabiel met 104,8 miljoen in eerste helft 2017
29-08-2017 11:46:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2537 | Tags:

RAB, het Radio Advies Bureau publiceert de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 miljoen euro in het eerste kwartaal en 58,9 miljoen euro in het tweede kwartaal. Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1 procent). De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen euro) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen euro).

Branches en adverteerders

De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op nummer één, transport/automotive staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio.

Renault is de grootste radioadverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer drie is Volkswagen. Aldi komt met stip op de vierde plaats. Ziggo sluit de top vijf.

Bereik

In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag.

Bron: Nielsen en NLO / GfK, jan-jun 2017, week, 6-24 uur

www.rab.fm

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie