RedactiePartners wordt Contenture
01-05-2017 11:46:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3910 | Tags:

RedactiePartners heet vanaf nu Contenture. De nieuwe naam past bij de transitie die het onderdeel van FD Mediagroep doormaakte: van dienstverlener voor merken en redacties naar data driven contentspecialist.  

Paul Gremmen, Managing Partner bij Contenture: “Als onderdeel van FD Mediagroep praten we met veel bedrijven en die willen in hun domein graag autoriteit worden. Ze beschikken over kennis, kunde en geweldige cases, maar toch ziet hun doelgroep ze niet als thought leader.”

Dat komt volgens Gremmen doordat bedrijven moeite hebben om hun expertise voor het voetlicht te brengen. Daardoor blijft een schat aan verhalen, opvattingen en inzichten verborgen voor potentiële klanten.

Wat de doelgroep wil

Gremmen signaleert dat merken nogal eens met hagel schieten in plaats van dat ze hun doelgroep echte toegevoegde waarde bieden met content.

Gremmen: “Ze moeten relevante antwoorden geven op de vragen waarmee hun doelgroep worstelt. Onze data-aanpak helpt daarbij. Eerst brengen we de vragen van die doelgroep in kaart via data-analyses. Hierdoor weten we welke informatiebehoefte er is, wanneer de doelgroep welke informatie zoekt en wat de beste route is om daarop in te spelen.”

Tijdens de campagne zet Contenture datadashboards in om realtime resultaten te meten en - waar nodig - bij te sturen.

Gremmen: “We maken content, maar data is de basis. We hanteren een integrale aanpak van strategie, conceptontwikkeling, contentproductie, distributie en conversie.”

Nieuwe uitstraling

RedactiePartners werd vijftien jaar geleden opgericht en groeide uit tot allround contentspecialist. In 2012 nam FD Mediagroep een strategisch belang in het bedrijf.

Gremmen: “De laatste jaren gebruiken we steeds meer data. Met feiten over doelgroepen, zoekgedrag en media-inzet maken we de content van onze klanten optimaal vindbaar en bewezen effectief. Iedereen heeft een goed verhaal, maar het gaat erom hoe je dat verhaal tot leven brengt en vertelt. Dát is voor ons het mooiste avontuur dat er is. Daarom heten we vanaf nu Contenture.”

De naamswijziging gaat gepaard met een nieuwe look and feel en een online en offline campagne.

www.contenture.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie