Redesign Veronica door CapeRock
13-11-2018 10:48:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3886 | Tags:

Creatief bureau CapeRock heeft de visuele identiteit van Veronica ontwikkeld die de verschillende kanalen van Veronica verenigt. Eerder communiceerden de verschillende merkkanalen met een eigen look en doelgroep: Veronica TV, Radio Veronica en Veronica Magazine. CapeRock heeft Veronica TV en Radio Veronica als één merk ontwikkeld: Veronica.

Veronica TV en Radio Veronica zijn visueel herenigd door terug te grijpen naar de oorsprong van Veronica: de piratenzender op zee waar het allemaal mee begon. De grootste uitdaging was om een identiteitssysteem te ontwikkelen dat onderscheidend en eigen is en tevens flexibel genoeg om op de diverse platforms consistent ingezet te kunnen worden. Om dit te bereiken, zijn herkenbare, flexibele elementen ontwikkeld, geïnspireerd op het maritieme verleden, die terugkomen in alle uitingen (tv, digital, print). Zo navigeert de horizonlijn met kompaswijzers de kijker of bezoeker door de content. Verder is het font afgeleid van het lettertype, waarmee Veronica op het schip geschreven stond.Marco-Paul de Jeu, Partner en Strategy Director bij CapeRock: "De eenvoud van het design dat wij voor Veronica hebben ontwikkeld, laat het toe om het design op allerlei verschillende programma’s en thema’s toe te passen. Dit is belangrijk nu Veronica hoog inzet met nieuwe sportprogrammering en ook specifieke thema's, zoals de Halloween-special Fearonica of Veronica Mei Filmmaand."

www.caperock.tv
www.veronica.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie