Samenwerking Het PR Bureau en culinair journalist Marcus Polman
23-07-2018 09:14:42 | Door: Katja Brokke | hits: 3387 | Tags:

Het PR Bureau gaat een creatief-strategische samenwerking aan met culinair journalist en foodexpert Marcus Polman. Klanten krijgen daarmee toegang tot de specialistische kennis van Polman en zijn uitgebreide foodnetwerk. Daarnaast introduceren Polman en Het PR Bureau een aantal diensten op het gebied van eten, drinken en gastvrijheid, zoals inspiratiesessies, events en trendtours in binnen- en buitenland.

Toon van Loock, Managing Director van Het PR Bureau: "De aandacht van media en consumenten voor eten en drinken neemt explosief toe. Opdrachtgevers staan onder druk om transparant te zijn over thema’s als snel en gezond, duurzaamheid, de herkomst van producten en gezondheidsclaims. Daarmee groeit ook de behoefte van merken aan strategisch pr-advies en relevante content. Het past in de strategie van Het PR Bureau om pr-adviseurs, creatieven en strategen samen te laten werken met experts in het veld. Op die manier inspireren en voeden we elkaar en bieden we onze klanten toegang tot, in dit geval, een ijzersterk foodnetwerk. Marcus Polman is met zijn specifieke kennis, journalistieke ervaring en oog voor trends voor ons de ideale partner om dit terrein te verkennen en te claimen. Marcus ís de foodindustrie, hij weet wat klopt, hij is in dat opzicht een beetje onze bullshit meter."

Polman: “De scheidslijn tussen redactie en commercie vervaagt in toenemende mate. Je ziet steeds vaker dat die twee disciplines samenwerken, zeker online. Door mijn journalistieke en online knowhow en netwerk in te brengen bij Het PR Bureau verwachten we de relevantie, kwaliteit en effectiviteit van campagnes en brandedcontentproducties naar een hoger plan te kunnen tillen. Daar zijn merken, maar ook consumenten bij gebaat. Die krijgen nu betere en rakere, leukere informatie voorgeschoteld.”

Extra producten en diensten

Het PR Bureau is gespecialiseerd in marketing- en corporate pr, reputatiemanagement en influencermarketing. Dankzij de samenwerking met Polman biedt Het PR Bureau klanten vanaf nu ook een breed pallet aan extra producten en diensten. Hieronder vallen inspiratiesessies, trendtours in binnen- en buitenland en eigen evenementen, zoals de jaarlijkse Culiperslunch. Daarnaast zal Polman een maandelijkse podcast verzorgen, waarin hij foodmarketeers interviewt over hun plannen en toekomstvisie.

www.hetprbureau.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie