Shoeby winnaar Folder Vakprijs 2018
20-06-2018 10:20:48 | Door: Marianna Beets | hits: 2244 | Tags:

Tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame is Shoeby uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2018. Ook de winnaar van de Runner Up Prijs 2018, de prijs voor het meest veelbelovende, nieuwe folderinitiatief in Nederland, werd bekend gemaakt. Die prijs ging naar Flying Tiger. De Oeuvreprijs, voor het langdurig realiseren van kwalitatief hoogstaande en innovatieve folderproducties, werd uitgereikt aan Intratuin.

Bekroning

Juryvoorzitter Charles Borremans van Goud Uberconnected: "De winnaar van de Folder Vakprijs 2018 heeft zich in 37 jaar opgewerkt en staande weten te houden in de Nederlandse markt, die zich in de afgelopen decennia heeft gekenmerkt door de opkomst van grote internationaal opererende ketens, met een hoge omloopsnelheid van het assortiment en grote marketingcommunicatiebudgetten. Wat op 70 vierkante meter in 1981 begon, is inmiddels uitgegroeid tot ongeveer 230 winkels en een eigen webshop. Er volgden nominaties en prijzen voor beste winkelketen en webshop van Nederland en nu dus bekroning voor de folder, die eigenzinnig, smaakvol en modisch is. De folder van Shoeby is een eigen creatie, die twee keer per jaar wordt verspreidt, zowel via huis-aan-huis verspreiding, alsook als Direct Mail, naar klanten die in de uitgebreide database aan bepaalde kenmerken voldoen."

Go local

Het BBR Congres beleefde haar 22e editie en richt zich op ongeadresseerd reclamedrukwerk in een online tijdperk. Er kwamen bijna 200 congresgangers op af. Daaronder vertegenwoordigers van (landelijke) winkelketens, retailmerken, drukkers, verspreiders, mediabureaus en andere professionals. Dit jaar stond het congres, mede door de JA/JA sticker actie van de Gemeente Amsterdam, in het teken van alternatieven om de consument te bereiken. Zo vertelde Juul Paradijs, ex hoofdredacteur De Telegraaf, over City.Amsterdam, over een nieuw huis-aan-huis 2.0 initiatief in samenwerking met grote retailers. Ook Jan van Dun, algemeen directeur Local Media van De Persgroep, stond met een vergelijkbare tegenaanval op de JA/JA sticker op het podium. Hij vertelde over de transitie van de krantendrukker naar een uitgever met meerdere offline en online kanalen en de mogelijkheid voor retailers om hun folders hier een rol te laten spelen. ‘Go local’, was zijn boodschap.

www.brievenbusreclame.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie