Slow mediaplatform Mohi officieel gelanceerd
29-07-2021 21:57:00 | Door: David de Jong | hits: 38137 | Tags:

Mohi, een slow media app, is voortaan beschikbaar in de App- en Playstore. De gratis applicatie laat gebruikers gemakkelijk digitale content (boeken, artikelen, videos, podcasts, films en muziek) ontdekken en consumeren op basis van aanbevelingen door hun vrienden en familie. Eerder dit jaar investeerden meerdere topondernemers, waaronder de oprichters van Hyves en eBuddy samen 225.000 euro in de Amsterdamse startup.

Wibe van de Vijver
, CEO en oprichter van Mohi: “De hoeveelheid content die we dagelijks samen consumeren, is het afgelopen decennium fors gestegen. Als een direct gevolg hiervan is het aanbod vandaag de dag zo groot, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Anders dan een onpersoonlijk en vaak slecht functionerend algoritme, vertrouwt Mohi op contentcuratie door vrienden en familie. Wij geloven in de positieve kracht van het uitwisselen van mooie content en zijn ervan overtuigd dat dit relaties tussen personen verder versterkt.”

Functionaliteiten

Mohi sorteert aanbevelingen op basis van drie filters: luisteren (podcasts en muziek), lezen (artikelen en boeken) en kijken (films en documentaires). Daarnaast vraagt de applicatie aan gebruikers om actief eigen tips te delen met hun netwerk, die zij vanuit vrijwel iedere app en browser direct kunnen uploaden. Naast vrienden en familie kunnen gebruikers ook bekende curators volgen, zoals programmamakers, journalisten en CEOs. Onder andere Philip Huff, Boris Veldhuijzen van Zanten en Nina Pierson zijn reeds aangesloten.

Wibe van de Vijver: “Mensen willen steeds bewuster hun tijd indelen. Hoe fijn is het dan om altijd en overal een duidelijk inzicht te hebben in de favoriete aanbevelingen van je vrienden? Gebruikers kunnen daarnaast een selectie maken van hun eigen favoriete content en zo op Marie Kondo-achtige wijze een digitaal archief opbouwen. Mohi is zodoende het enige social media platform dat als doel heeft om gebruikers vooral niet te lang op het platform te houden: less is more.”



Toekomstplannen

In 2022 wil het Amsterdamse Mohi tenminste honderdduizend actieve gebruikers hebben aangesloten. Vooralsnog ligt daarbij de focus op Nederland, een eventuele uitbreiding naar het buitenland sluit de oprichter niet uit. Wibe van de Vijver: “Dat de zoektocht naar waardevolle content steeds meer tijd in beslag neemt, is natuurlijk niet alleen een Nederlands fenomeen. Toch willen we eerst in Nederland een trouwe gebruikersgroep opbouwen, het product verbeteren en vanuit daar doorgroeien naar internationale markten. Het belangrijkste voor ons is op dit moment dat we de beste gebruikerservaring bieden en dat gebruikers het de moeite waard vinden om terug te komen. Op die manier willen we ervoor zorgen dat gebruikers, naast mooie content, ook Mohi warm aanbevelen onder vrienden en familie.”

www.mohi.app

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie