Startup VRcards start challenge voor Make-A-Wish
08-12-2016 10:23:19 | Door: Katja Brokke | hits: 3993 | Tags:

Een kerstgroet in een ugly Christmas sweater? Of de beste wensen met een kerstmuts op het hoofd? Met de Make A Wish Challenge slaan deelnemers twee vliegen in één klap: ze verspreiden online een vrolijke videoboodschap én ze dragen bij aan het goede doel: Make-A-Wish Nederland.

De Make A Wish Challenge bestaat uit een korte video waarin deelnemers hun wensen uitspreken voor 2017. Deze video plaatsen ze op Facebook of Instagram met als hashtag #MakeAwishChallenge. Vervolgens worden twee vrienden uitgedaagd om hetzelfde te doen. De wens mag overal over gaan, maar er is één voorwaarde:

Jelle van Dijk, eigenaar van VRcards en initiatiefnemer van de challenge: “Je moet ‘m uitspreken in een outfit dat past bij het thema kerst. Ik hoop met de actie niet alleen bij te dragen aan naamsbekendheid van het goede doel, maar ook een positieve boodschap te verspreiden. In een wereld die steeds individualistischer wordt, zijn warme woorden meer dan welkom.”

De startup VRcards maakt deel uit van gamingbedrijf Serious Game Media. Het bedrijf dat zich specialiseert in virtual reality, zet zich ook op een andere manier in voor Make-A-Wish Nederland. De volledige winst van alle verkochte VR-kerstkaarten gaat dit jaar naar deze stichting. De kaarten zijn per gebruiker te personaliseren. Het presentje bestaat uit een cardboard bril en een te downloaden app. Op www.vrcards.nl kan de verzender eigen foto’s en een persoonlijke boodschap toevoegen. Degene die de kaart ontvangt, krijgt na het downloaden van de app de gepersonalisseerde 3D-kerstwereld te zien.

Lees ook het interview dat we hadden met Jelle van Dijk.

www.vrcards.nl
www.makeawishnederland.org

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie