Michiel Mol neemt The Fightclub over
09-01-2018 10:43:00 | Door: Katja Brokke | hits: 9664 | Tags:

ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital. ME had al een minderheidsbelang in het bedrijf, dat eind 2016 werd opgericht.

Michiel Mol, Founding Partner van ME Worldwide en oprichter van Lost Boys (tegenwoordig DigitasLBi): "Deze overname past perfect in de visie die we hebben op de ontwikkeling van het communicatievak, waarin data een steeds grotere rol gaan spelen. Net als Lost Boys destijds is The Fightclub Digital goed in het creëren, analyseren en commercieel converteren van digitale data. En de combinatie van data en creativiteit maakt van merken winnaars."

Cees Faes, CEO van The Communication Company: "We werken nu iets meer dan een jaar intensief samen en we delen ons kantoor in de oude Oranjeboom Brouwerij. Mede daarom zijn onze werkzaamheden al heel ver geïntegreerd. Onze strategen baseren hun werk steeds meer op de Digital Behaviour Analyses van The Fightclub, wat een veel beter inzicht in de doelgroep geeft. En creatie werkt ook al nauw samen met de search, social en performance marketeers bij The Fightclub, en dat leidt meteen tot rijkere campagnes."

Stefan Nuijten, CEO van The Fightclub: "Voor al onze klanten ontwikkelen we zogenaamde digitale ecosystemen, die zichzelf continu verbeteren en hen zo in staat stelt steeds meer mensen steeds effectiever te bereiken. Daarvoor heb je natuurlijk veel innovatieve kennis nodig maar ook goeie content en daarom is de link met een creatieve partij als TCC super voor ons. Steeds meer campagnes ontwikkelen we samen, zoals afgelopen jaar voor onder meer DPD Pakketservice en Tango tankstations. En dat is niet alleen een verrijking voor de opdrachtgevers, het maakt ook de vacatures die we uit hebben staan een stuk uitdagender. Het geeft mensen de kans zich verder te ontwikkelen dan bij de gebruikelijke onlinebureaus mogelijk is."

Toekomstplannen

"Naast het aantrekken van kwalitatieve mensen, ligt er een uitdaging op het gebied van technologie binnen de groep", lichten Mol en Nuijten toe in een recent gesprek met het Nederland MediaNetwerk. De toepasbaarheid van onder meer kunstmatige intelligentie en machine learning zijn een belangrijk speerpunt voor de organisatie in 2018. "Er wordt al jaren gesproken over mogelijkheden binnen de advertentiemarkt voor kunstmatige intelligentie en machine learning, maar in 2018 gaan we hier toepassingen voor terugzien die ook werkbaar zijn. Dit is in onze optiek, naast content marketing automation, dan ook de grootste trend voor 2018. Samen met partners Michiel Mol en Maarten Elshove investeren we in blockchain, deeplearning en kunstmatige intelligentie. Toepassingen die bijvoorbeeld werkzaamheden binnen ons digital agency, The Fightclub, effienter gaan maken en technieken die het resultaat van de door ons aan te sturen advertentieplatformen zelf lerend gaan verbeteren. Alles met als doel de ROI voor klanten nog verder te verhogen.”

54 werknemers

Naast de overname van The Fightclub Digital heeft ME ook een belang genomen in de startup The Red Corner, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van websites en apps. The Red Corner zal ook gevestigd worden in de oude brouwerij. Met de toevoeging van The Fightclub en The Red Corner groeit de ME Worldwide groep naar in totaal 54 FTE’s.

www.fightclub-digital.com

 

Lees ook:

- Michiel Mol, Stefan Nuijten en Maarten Elshove lanceren digital agency The Fightclub
- DPD kiest voor The Fightclub
- Verfwinkel.nl kiest TCC & The Fightclub

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie