[Startups] The Postcard Guys: direct marketing via brievenbus
07-02-2017 13:01:47 | Door: Katja Brokke | hits: 3349 | Tags:

Verkopers die door de brievenbus passen. Met deze slogan is vandaag The Postcard Guys gelanceerd. De startup uit Zoetermeer maakt gebruik van steeds leger wordende brievenbussen met ansichtkaartcampagnes.

The Postcard Guys is gericht op direct marketing via postcards; stevige A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging. Het idee erachter is simpel: de inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op.

Jeroen Balke, oprichter en eigenaar The Postcard Guys: "En dat terwijl de fysieke brievenbus steeds leger wordt. Zelfs de blauwe envelop is verdwenen. Daar liggen grote kansen voor bedrijven die op zoek zijn naar meer of nieuwe business."

Effectief

Balke spreekt van het post-digitale tijdperk, een woordgrapje. "Enerzijds betekent dit dat we verder moeten kijken dan online adverteren, anderzijds dat post – postcards dus – ook niet zonder digitale opvolging kunnen. Juist die combinatie maakt deze vorm van direct marketing zo effectief."

The Postcard Guys onderscheidt vier soorten campagnes: new business-, actie-, re-buy- en servicecampagnes. De new businesscampagnes zorgen voor nieuwe klanten, actiecampagnes attenderen klanten en relaties op acties, kortingen of evenementen. re-buycampagnes laten klanten weten dat hun product aan vervanging toe is en servicecampagnes herinneren mensen aan hun periodieke afspraak of onderhoudsbeurt.

Realtime

Wat postcardmarketing onderscheidt van andere marketingmethodes is dat de campagnes schaalbaar, meetbaar en resultaatgericht zijn. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard.

Balke: "Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing. Totdat we het optimale resultaat hebben bereikt."

De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen, purls en opvolging via Facebook.

Balke: "Voor het binnenhalen van nieuwe klanten zijn negen tot twaalf contactmomenten nodig. De gemiddelde verkoper haakt echter af na vier. Een doordachte en doorlopende postcardmarketingcampagne haalt niet alleen betere resultaten, maar doet dat op een wijze die én goedkoper én minder tijdsintensief is."

www.postcardguys.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie