Storyboard steunt Stichting Leren voor de Toekomst
05-11-2018 08:58:00 | Door: Max Vlugt | hits: 2117 | Tags:

Storyboard werkt samen met Stichting Leren voor de Toekomst. Na het verhaal van oprichter Darine El Houfi gezien te hebben in een item van NOSop3, nam het Amsterdamse mediabedrijf contact op om te kijken of zij haar steentje kon bijdragen. Storyboard ontwikkelt de website, geeft social advies en maakt videocontent voor Stichting Leren voor de Toekomst. De website met video staat nu live. 

Darine El Houfi, student aan de Vrije Universiteit, geeft bijles aan kinderen wiens ouders dat normaliter niet kunnen betalen. Zelf had hij ook geen toegang tot begeleiding, omdat er thuis simpelweg geen geld voor was. Vanuit zijn overtuiging dat geld niet mag bepalen of je je diploma haalt, begon hij Stichting Leren voor de Toekomst. Inmiddels heeft zijn stichting zes locaties met vijftien gedreven begeleiders. 

Storyboard ontwikkelde een website en een video waarin Darine uitlegt wie hij is, waar zijn stichting voor staat en wat zij voor leerlingen én hun ouders kunnen betekenen. Samen met social media-advies op maat, hoopt het mediabedrijf dat Darine voldoende is uitgerust om zowel leerlingen als ouders en potentiële betrokkenen zo goed mogelijk te bereiken met dit initiatief.

Nienke Koppelman, projecthoofd van Storyboard: "Bij het zien van Darine’s item bij NOSop3 werd ik meteen gegrepen door zijn drive en goede intenties. Om vanuit het niets, iets op te zetten waarmee hij zijn gemeenschap helpt én draagvlak creëert voor betaalbare (huiswerk)begeleiding. Binnen Storyboard was iedereen gelijk enthousiast, en samen met Darine kwamen we tot een mooi plan van aanpak. Iedereen bij Storyboard heeft met veel plezier wat van hun eigen tijd in het project gestoken!"

Darine El Houfi, oprichter van Stichting Leren voor de Toekomst: "Het mooiste aan dit hele project is eigenlijk hoe Nienke Koppelman op mij af is gestapt en het initiatief nam om ons vrijwillig te helpen, samen met het geweldig team bij Storyboard. De stichting haalt zijn kracht natuurlijk grotendeels uit de bereidwilligheid van mensen. Mensen die in ons project geloven. Daarom vind ik het tof dat we op die manier nu ook onze media op orde kunnen krijgen, iets wat voor ons cruciaal is om de ouders en kinderen te bereiken en te informeren."

www.lerenvoordetoekomst.nl
www.storyboard-agency.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie