Swinkels Family Brewers kiest voor Fama Volat
13-08-2018 11:22:26 | Door: Katja Brokke | hits: 3371 | Tags:

Swinkels Family Brewers stelt Fama Volat aan als leading agency voor haar Bavaria-merk in Nederland. Net als de Lieshoutse familiebrouwer heeft het reclamebureau sterke Brabantse wortels, naast haar kantoren in Nijmegen en Amsterdam.

Samen gaan zij de identiteit van het biermerk vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. De vertrouwdheid met het Brabantse gevoel maakt haar de aangewezen partij om Bavaria in een crossmediale campagne te positioneren als gepassioneerde familiebrouwer met 300 jaar brouwervaring, die met een knipoog naar het leven kijkt. De campagne gaat in oktober van start.

Met de nieuwe campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria". De slogan Welcome to the Family blijft internationaal gehandhaafd in de landen waar Bavaria actief is.

Florent Renders, Marketeer Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “In Nederland biedt 'Zo. Nu eerst een Bavaria’ alle ingrediënten om ons verhaal op een relevante, maar luchtige manier te vertellen. In Nederland kennen mensen ons vooral als een biermerk dat met humor in het leven staat. Een mooi voorbeeld hiervan was de succesvolle, regionaal ingestoken, #carnavalvrij-campagne. We zijn en blijven dat Brabantse biermerk met die knipoog, maar tegelijkertijd nemen we het brouwen van ons bier al 300 jaar uiterst serieus en daar willen we graag over vertellen. We hebben er alle vertrouwen in dat Fama Volat op originele wijze invulling gaat geven aan één van de bekendste slogans uit de reclamegeschiedenis.”

Eerder was Fama Volat verantwoordelijk voor campagnes als de regionaal ingestoken campagne #carnavalvrij. Hiermee bewees het reclamebureau dat de thuisregio van Bavaria voor haar bekend terrein is.

 

Joris Raaijmakers, partner bij Fama Volat: "We zijn enorm trots dat Bavaria voor ons heeft gekozen als lead agency. Bavaria is een fantastisch merk met een prettig eigenwijs karakter. Dat past wel bij ons. #carnavalvrij was natuurlijk een mooi begin. We zijn ervan overtuigd dat we samen tot nog meer relevante en spraakmakende campagnes zullen komen die recht doen aan een van de beste slogans ooit bedacht. Zo zullen we het merk de vleugels geven die het verdient. Niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland."

Aftrap nieuwe slogan bij Veronica Inside

De nieuwe campagne van Bavaria gaat live in het najaar, maar vanaf 10 augustus is de comeback van de slogan Zo. Nu eerst een Bavaria al op de Nederlandse buis te zien als de Brabantse familiebrouwer zich presenteert als de nieuwe sponsor van Veronica Inside

Renders: “Het genieten van voetbal gaat voor veel mensen gepaard met het drinken van een lekker biertje. Met dit sponsorship bereiken we het hart van onze doelgroep: voetbalminnende Nederlanders die van een biertje houden en luchtig in het leven staan.”

www.swinkelsfamilybrewers.com/nl
www.famavolat.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie