TeamNL start campagne ‘Zo doen we dat’
08-12-2017 15:14:08 | Door: Marianna Beets | hits: 3678 | Tags:

TeamNL is het sportteam van Nederland. Maar nog niet iedereen weet dat. Daarom start NOC*NSF deze week een TeamNL-campagne, waarin iedereen kan zien hoe de Nederlandse topsporters tot grootse prestaties komen. De campagne, getiteld 'Zo doen we dat', zet alle inspirerende en persoonlijke verhalen van de sporters meer kracht bij en bereikt een nog breder publiek.

Cheryl Maas, Olympisch snowboardster: “De commercial is echt een coole en krachtige clip geworden. Gaaf dat ze ook beelden van mij erin verwerkt hebben. Samen met andere TeamNL-sporters kan ik zo laten zien waar TeamNL voor staat. Ik wil de hele wereld laten zien hoe prachtig mijn sport is. Ik geniet er zelf enorm van, ben blij met mijn sportleven. Door dat te delen hoop ik de rest van Nederland mee te laten genieten en te inspireren om ook elke dag het beste uit zichzelf te halen.”

Thomas van Schaik, manager Marketing, Content en Sponsoring bij NOC*NSF: “Met deze campagne gaan we in 2018 de volle breedte van TeamNL laten zien; van atletiek tot zwemmen. Het hele jaar door meten Nederlandse sporters zich met de absolute wereldtop. We doen dat op onze eigen manier. Ambitieus, samen, eigenzinnig misschien. Maar we zijn trots op de onze sporters én alle oranje gekleurde supporters. Dat willen we met deze campagne graag uitdragen. Samen zijn we TeamNL, en zo doen we dat.”

Geoff Coyle, Managing Partner bij TBWA\UNITED: "Als mediapartner van NOC*NSF zijn we heel trots dat we een nieuw hoofdstuk aan het verhaal van TeamNL mogen toevoegen. 'Zo doen we dat' is een ode aan de sporters van TeamNL en probeert het hele land te inspireren en achter onze topsporters te krijgen. Daarom hoor je in film en radio de stem van de rapper Winne, die de toch al krachtige woorden nog een extra zet meegeeft."

De multimediale campagne, ontwikkeld door TBWA\UNITED en met steun van TeamNL partners Nederlandse Loterij, HEINEKEN, Rabobank en KPN is zichtbaar in de vorm van een radiocommercial, online bannering, een tv-commercial, social media en outdoor reclame.

Elke maand staat er via outdoor reclame een andere sport van TeamNL centraal.

De campagne van TeamNL wordt verspreid door mediapartners SBS, Talpa radio, outdoor exploitanten Interbest en Exterion Media.

www.teamnl.org

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie