Triple technisch partner eDivisie
15-11-2018 11:42:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4418 | Tags:

Het derde seizoen van de digitale counterpart van de Eredivisie is van start gegaan. De eDivisie is een digitale competitie waar de achttien Eredivisieclubs strijden om het landskampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team. De eDivisie-wedstrijden zijn wekelijks te zien op FOX Sports en YouTube. Tech organisatie Triple is technisch partner van de eDivisie.

eDivisie

Net zoals de voorgaande edities is er een PlayStation 4- en Xbox One-competitie. De eerste seizoenshelft wordt op de PlayStation gespeeld en de tweede helft op de Xbox. Dit jaar is de eDivisie nog spannender dan ooit: de competitie is veranderd naar een opzet van drie poules met zes clubs per poule, een play-off fase en een knock-out ronde. Ook is het niveau van de spelers hoger. Zo speelt de Belg Stefano Pinna, wereldkampioen FIFA 18 op PlayStation 4, voor PSV. Aan het einde van het seizoen spelen de winnaar van de PlayStation-competitie en de winnaar van de Xbox-competitie om het algehele landskampioenschap. Het is wereldwijd uniek dat alle Eredivisieclubs een of meerdere espelers leveren die hen vertegenwoordigen.

Extra datalaag

Triple heeft een tool gerealiseerd waarmee door middel van artificial intelligence en image recognition, alle video's van de eDivisie geanalyseerd worden. Hierdoor wordt extra data uit FIFA 19 gehaald, dit was voorheen onmogelijk. Met deze data kan bijvoorbeeld gekeken worden welke speler in vorm is en hoe goed hij speelt ten opzichte van zijn concurrentie. Naast Team Gullit en Esports Club, is dit het derde wapenfeit in esports dit jaar voor Triple.

Kanalen edivisie

De wedstrijden zijn iedere dinsdag, woensdag en donderdag vanaf 15:30 uur te zien op FOX Sports 1. Een dag later zijn de wedstrijden te zien op het edivisie YouTube-kanaal. Ook het Instagram-kanaal van de edivisie, met meer dan 64.000 volgers, wordt actief ingezet.

Corne Dubelaar, co-founder van Esports Club en founder van FIFA-academy Team Gullit: "In het veldvoetbal verzamelen organisaties zoals OPTA Sports al jaren extra data uit voetbalwedstrijden. Het werd tijd dat deze slag ook gemaakt wordt op de digitale voetbalvelden. Dit is een mooie eerste stap en laat zien dat wij in Nederland op dit gebied, samen met de Eredivisie, voorop lopen in Europa."

Marc Rondagh, Business development Manager bij de Eredivisie CV: “Voor de gamers is dit een nieuwe manier om hun eigen spel beter te begrijpen en zodoende hun niveau te verbeteren. Als edivisie proberen we met een uitdagende competitie, slimme samenwerkingen en innovatieve oplossingen onze gamers zo goed mogelijk te ondersteunen om internationaal uit te blinken.”

www.edivisie.nl
www.wearetriple.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie