VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek
18-01-2019 10:58:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 5428 | Tags:

VINEX en KANTAR zijn het eens geworden over voortzetting van het Nederlands Online BereiksOnderzoek. KANTAR verzorgt de metingen sinds de start van het project in 2015.

De Verenigde Internet Exploitanten VINEX en de Stichting KijkOnderzoek zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek NOBO gestart. Het onderzoek geeft inzicht in het bereik en de bezoekersprofielen van websites en apps via een speciaal opgezet online panel. De gegevens worden gebruikt voor het vaststellen van gecombineerde bereik (print en online) van mediamerken die in beide onderzoeken worden gemeten.

Joris Van Lierop, voorzitter VINEX: “VINEX bestaat uit een brede groep publishers die groot belang hechten aan betrouwbare, onafhankelijke online bereiksdata. Het is een belangrijke hoeksteen voor een sterke en transparante digitale markt. Er is daarom vanuit de leden breed draagvlak om het onderzoek in 2019 door te zetten en door te ontwikkelen. We zien hierbij een belangrijke rol in datavalidatie en campagne-evaluatie”.

Andy Brown, CEO Kantar Media: “We zijn verheugd dat onze samenwerking met VINEX, die al bestaat sinds 2015,  ook in 2019 wordt voortgezet. De snelle ontwikkelingen in het medialandschap zijn uitdagend en onderstrepen het belang van een geïntegreerde aanpak die nodig is om het bereik over digitale platformen heen inzichtelijk te maken.”

www.vinex.nl
www.kantarmedia.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie