VROUW viert 10-jarig bestaan
01-06-2017 06:27:04 | Door: Marianna Beets | hits: 4456 | Tags:

VROUW magazine bestaat 10 jaar. Dat wordt gevierd met een speciaal jubileumnummer op 10 juni, een grote winactie in VROUW glossy van juli en een jubileumconcert op 30 oktober in AFAS Live in Amsterdam, waar ook de VROUW awards worden uitgereikt. VROUW kijkt graag samen met haar lezeressen vooruit, maar het jubileum is ook een mooie aanleiding om terug te kijken naar de enorme (digitale) ontwikkeling die het merk de afgelopen jaren doormaakte en waarbij VROUW uitgroeide tot een van de grootste mediamerken onder Nederlandse vrouwen.

Van bijlage tot multimediaal merk

VROUW transformeerde van een weekendbijlage in De Telegraaf tot een sterk, multimediaal merk. Met een wekelijks tijdschrift, glossy, online platform, pagina in de krant, events en video weet VROUW haar lezeressen altijd en overal op allerlei manieren te bereiken. Bovendien blijft VROUW innoveren, bijvoorbeeld met de verfilming van het razend populaire feuilleton Dagboek van een Minnares, dat sinds 1 mei te zien is op Telegraaf VNDG. Met rollen voor steracteurs Eva Laurenssen en Viggo Waas.

Verschillende hoogtepunten passeerden in de afgelopen 10 jaar de revue. Bijzonder trots is VROUW op de nieuwe website vrouw.nl, die in februari 2016 gelanceerd werd. Na een maand had het platform al een miljoen unieke gebruikers, mede dankzij 25 gloednieuwe (video)formats, waaronder ‘Verhalen achter het nieuws’, ‘Praat mee’ en ‘Marjolein Kookt Over’. Inmiddels zijn dat er maandelijks zelfs meer dan twee miljoen.

Marieke ’t Hart, hoofdredacteur VROUW: "Toen we 10 jaar geleden met VROUW begonnen, hadden we geen idee dat we ooit zouden uitgroeien tot één van de grootste vrouwenplatforms van ons land. Zowel met het magazine als met de glossy én vrouw.nl staan we in de top 3. We bereiken miljoenen vrouwen en daar zijn we natuurlijk ongelooflijk trots op. De komende tijd zullen we ons gaan richten op het uitbouwen van nog meer multimediale concepten. Een voorbeeld is Dagboek van een Minnares, de serie die onze lezeressen al konden volgen op vrouw.nl, via updates op WhatsApp en in videovorm op Telegraaf VNDG en die sinds 22 mei ook in boekvorm beschikbaar is. Daarnaast gaan we ons verder ontwikkelen op het gebied van video en digitale tv. VROUW heeft zich stevig verankerd in het Nederlandse medialandschap en gaat nog veel van zich laten horen!”

 www.vrouw.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie