Value Zipper lanceert nieuwe propositie: branded content in Nederlandse bioscoopfilms en theaterproducties
15-09-2016 09:02:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4035 | Tags:

Value Zipper start samenwerking met Rick Engelkes Producties en breidt het dienstenaanbod uit met branded content in Nederlandse bioscoopfilms en theaterproducties.

Sinds 1 september vertegenwoordigt Value Zipper de producties van Rick Engelkes Producties in zowel theater-, film- en televisieproducties. Er lopen ook gesprekken met andere film- en televisie productiemaatschappijen. Value Zipper positioneert zich als een loket met veel verrassende oplossingen voor adverteerders.

Patrick van Hooy, commercial director bij Value Zipper: “Als specialist op gebied van branded content is dit voor ons een logische volgende stap. Het geeft ons meer mogelijkheden om adverteerders te helpen om hun merkverhaal te vertellen. Net als in onze magazines en digitale media, gaan we de merkverhalen op een natuurlijke manier verweven in films en later ook in theater- en televisieproducties. Omdat we in een vroeg stadium van de producties zijn aangesloten, kunnen we daarbij verder gaan dan product placement.”

Met de komst van account manager brand solutions Mark Haring die voorheen werkzaam was als marketing manager bij Just Media Group heeft Value Zipper de expertise in huis om een breed pakket samen te stellen voor adverteerders. Mark Haring: “Naast branded content in de film kunnen we via de distributeur samenwerkingen opzetten met bioscopen, speciale voorpremières organiseren, het creëren van tailor made special content voor de adverteerders, maar ook tijdens dé première zijn er verschillende mogelijkheden.”

Rick Engelkes is blij met de samenwerking: "Story telling is wat wij al jaren doen en vandaag de dag steeds meer kan worden verweven met het verhaal van de adverteerder. We verwachten dat we door de directe toegang tot het netwerk van Value Zipper en hun expertise op het gebied van branded content interessante nieuwe, passende partners kunnen vinden.”

Voor 2017 / 2018 staan twee grote Nederlandse bioscoopfilms op de planning waarvoor Value Zipper de branded content zal verzorgen:

  • Huisvrouwen Bestaan Niet – een romantische komedie over 3 generaties vrouwen. Gebaseerd op het theaterstuk ‘De Huisvrouw Monologen’ gebaseerd op de columns van Sylvia Witteman. Release-datum: december 2017

  • Kruimeltje – een familiefilm over één van Nederlands bekendste kwajongens. In het verleden één van de meest succesvolle familiefilms in de Nederlandse bioscoop. Releasedatum: december 2017

 

Theaterproducties

  • Hart tegen Hart – in deze relatiecomedy gaan Richard Kemper (Veldhuis & Kemper) en Peggy Vrijens die confrontatie aan met Rick Engelkes en Sandra Mattie (onder meer Divorce).

  • Dolfje Weerwolfje - een splinternieuwe spannende musical voor het hele gezin gebaseerd op de waanzinnig succesvolle kinderboekenreeks van Paul van Loon.

  • Opvliegers 2: In de sneeuw - de vriendinnen comedy van het jaar. Een geheel nieuw avontuur over de leukste vriendinnenclub van Nederland op een vakantie vol sneeuw, skipassen en skilessen, knappe skileraren, heftige après-ski sessies, stoeltjesliften, gejodel en natuurlijk ook alle overgangsproblemen waar de vriendinnen mee te kampen hebben.

 

Value Zipper

Met meer dan 40 titels is Value Zipper de grootste onafhankelijke aanbieder van mediaruimte. Één loket met print, online en crossmediale maatwerkoplossingen voor adverteerders en mediabureaus. Value Zipper is gespecialiseerd in branded content; merkverhalen perfect passend binnen het format van onze titels.

Het portfolio bestaat uit magazines, websites, dagbladen en nieuwsbrieven, waaronder KIJK, delicious., 90 Minutes, Zin, Weerplaza, KNIP Mode, Home & Garden, Formule 1, ROOTS, Seasons, Boer zoekt Vrouw en FietsActief.


Rick Engelkes Producties

Een krachtig verhaal goed vertellen is de passie en specialiteit van Rick Engelkes Producties (REP). Onze verhalen vertellen we via meerdere windows, zoals theater, de bioscoop en televisie. Soms is een verhaal mooi in zijn eenvoud; het andere verhaal vraagt om spektakel. De werkwijze van Rick Engelkes Producties heeft geresulteerd in producties als musical Kruimeltje en de daarop gebaseerde dramaserie voor ZAPP, Oranje Boven, Kramer vs Kramer, De Huisvrouwmonologen, Dolfje Weerwolfje, Dik Trom, Opvliegers en Hart tegen Hart.

www.valuezipper.nl
www.rep.nu


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie