Kanalen Viacom Benelux trekken 76 procent meer millennials op prime time
03-07-2017 13:30:00 | Door: | hits: 2222 | Tags:

Viacom Benelux, het mediabedrijf achter de merken Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike, laat in juni een sterke groei zien. Onder millennials claimt Viacom Benelux 11,4 procent marktaandeel, een groei van +51 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.

Tijdens primetime groeit het mediabedrijf met 76 procent onder millennials. In de brede volwassenendoelgroep is in juni een groei te zien van +68 procent, naar een marktaandeel van 7,3 procent. Nickelodeon is voor de zesde maand op rij marktleider en groeit ook in juni verder door met vijftien procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar naar 19,9 procent marktaandeel. 

MTV groeide in juni met 22 procent onder millennials. Meest besproken en bekeken show was bij uitstek Ex on the Beach: Double Dutch.

Op zondagavond was MTV de vaste bestemming voor jongeren in juni. De beste uitzending tot nu toe was aflevering vijf waar gemiddeld 214.000 mensen op afstemden.

MTV was tijdens die uitzending met een marktaandeel van 20,9 procent de best bekeken zender van Nederland onder millennials.

Ex on the Beach: Double Dutch domineert in juni niet alleen de televisieavond op MTV, maar weet ook op social media te scoren. De aan de show gerelateerde social media posts kregen afgelopen maand samen meer dan acht miljoen views.
 
Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom Benelux: "Jongeren weten moeiteloos de content te vinden die voor hen is gemaakt. Dat zien we niet alleen terug in de groei op televisie, maar ook in de online streams en catch-up."

“Wat ons onderscheidt in het Nederlandse medialandschap is dat we hele specifieke bestemmingen bouwen. We hoeven niet de grootste te zijn, wel de beste in wat we doen. Of het nu het creëren van spraakmakende jongerenentertainment is, of het maken van comedy."
 
De nummer-één comedybestemming van Nederland groeide in juni 24 procent en claimde een marktaandeel van 6,8 procent onder millennials, hiermee had Comedy Central Nederland haar op twee na beste maand ooit.

De top drie best bekeken Comedy Central-shows waren de satirische actualiteitenshows The Jim Jefferies Show, The Daily Show en de President Show.
 
Spike, dat pas sinds maart van dit jaar in het hele land 24 uur per dag te ontvangen is weet nu al een marktaandeel te scoren van 2,4 procent onder volwassenen.

Beste dag van de zender in juni was zaterdag 24 juni met 4,2 procent marktaandeel, Spike was onder volwassenen die dag de nummer vier zender van Nederland.

De lokale productie van Spike, Ink Master - Meesters van de Lage Landen draagt flink bij aan dit succes, met tot wel 121.000 kijkers per aflevering in juni.
 
In de afgelopen maanden weet Nickelodeon met verschillende lokale producties als De Ludwigs – Wie is de Dief, Amaro's Kooklab en de special rondom de KCAs de jonge fan keer-op-keer te boeien.

Ook met de nieuwste Nickelodeon-productie Snap het, zet deze trend door.

De best bekeken uitzending op Nickelodeon in juni was een aflevering van de dagelijkse show Snap Het op 9 juni, deze werd door gemiddeld 90.000 kinderen in de leeftijd 6-12 bekeken en was daarmee de nummer-twee kidsuitzending in Nederland in juni (na het Jeugdjournaal) met een marktaandeel van 53,1procent.

Bron: SKO, tijdvak: 06:00-02:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
Millenials: 18-34 jaar, volwassenen: 20-49 jaar, kids: 6-12 jaar | Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur. | Primetime tijdvak: 18:00-24:00 uur. | Absolute kijkersaantallen: leeftijd 6+

www.viacom.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie