Viacom vergroot footprint Spike na succesvolle start
20-02-2017 16:23:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2932 | Tags:

Iets meer dan een jaar nadat Viacom Benelux Spike introduceerde in de Nederlandse markt breidt het mediabedrijf de 24-uurs footprint van Spike verder uit. Vanaf 1 maart is de zender in heel Nederland 24 uur per dag te zien. Spike geeft de Nederlandse kijker iets dat er nog niet was: toonaangevend en rauw entertainment met een scherp randje. Hiermee zet het merk een hoog aspiratieniveau neer. Spraakmakende entertainment met een mix van reality, drama en (live) sport. Dankzij deze heldere profilering en een doortastende strategie heeft Spike een marktaandeel geclaimd van 0,9 procent in de doelgroep 20-49 jaar en 1,2 procent onder millennials (SKO: januari 2017 06:00 – 02:00 uur). Per 1 maart wordt Spike door nog eens 6 providers 24 uur per dag doorgegeven; KPN, Telfort, XS4ALL, Caiway, Glashartmedia en T-Mobile Thuis. Sinds 12 december 2016 is Spike reeds 24 uur per dag te zien via Ziggo.

Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom International Media Networks Benelux: “De kracht van Viacom zit in het neerzetten van doelgroepzenders met een duidelijk profiel. Dankzij deze, onderscheidende, positionering weten we fans te creëren en aan ons te binden. Met een aanbod van uitgesproken en toonaangevende shows als Ink Master, The Magicians, Lip Sync Battle, Bellator MMA, maar ook actiegedreven drama zoals Kingdom, Wynonna Earp en binnenkort ook Taken, brengen we rauw uitgesproken entertainment en niks er tussenin. Daar zit onze kracht. Spike is een sterke toevoeging aan ons merkenportfolio in de Nederlandse markt. In januari groeide de zender met 377 procent, een duizelingwekkende groei waarmee we laten zien dat er, zelfs in een druk entertainment Umfeld, ruimte is voor deze zender.”

Nu Spike haar eigen 24 uurs positie krijgt in het basispakket van de Nederlandse distributeurs gaat ook kinderzender Nickelodeon, met 17.9% marktaandeel 6-12 jaar marktleider in 2016, naar 24 uur. Nickelodeon brengt overdag een combinatie van grote internationale series en lokaal geproduceerde shows gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. In de nacht brengt de zender originele, Nederlands ondertitelde, Nickelodeon shows terug als Ren & Stimpy, Rugrats (Ratjetoe), Angry Beavers (Boze bevers) en Kenan & Kel. In 2016 lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.


Zenderposities Spike en Nickelodeon vanaf 1 maart 2017

 

KPN, Telfort en XS4ALL:

Spike is te zien op kanaal #13

Nickelodeon is te zien op #33

 

Ziggo (sinds 12 december)

Spike is te zien op kanaal #16

Nickelodeon te zien op kanaal #29

 

Caiway:

Spike is te zien op kanaal #18

Nickelodeon is te zien op kanaal #52

 

T-Mobile Thuis (voorheen Vodafone Thuis):

Spike te zien op kanaal #19

Nickelodeon te zien op #171

 

Glashartmedia

Spike te zien op kanaal #13

Nickelodeon te zien op kanaal #34

 

KPN Play

Spike te zien op #13

 

Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert entertainment voor haar fans voor haar wereldwijde merkenportfolio waaronder televisieshows, motion pictures, games en apps, consumer products en recreational (thema-parken/hotels). Het zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Music-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon, Nick Jr en NickToons.

www.spiketv.nl
www.vimn.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie