Vijf bureaus winnen aanbesteding Rijksoverheid
15-10-2018 10:41:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3478 | Tags:

De Rijksoverheid heeft via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus geselecteerd met wie het een raamovereenkomst wil sluiten voor de komende twee jaar, met een optionele verlenging van twee jaar. 

De gekozen bureaus zijn (in volgorde van de uitslag): Roorda, Open Now. Icm TBWA en D&B, Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis). De afvallers in de tweede ronde waren in alfabetische volgorde: Dawn, Fitzroy, JWT, KesselsKramer en Selmore.

Welk bureau welke campagne gaat doen, is nog niet bekend. De specifieke campagnes worden via minicompetities verdeeld, en daarna worden nadere overeenkomsten gesloten. Het betreft een voornemen tot gunning omdat de gehele procedure nog niet is doorlopen en er nog bezwaar kan worden gemaakt door de verliezers.

Vanaf begin 2019 gaan de minicompetities van start. In tegenstelling tot vier jaar geleden is er geen onderscheid tussen grote en middelgrote/kleine campagnes. Alle campagnes van de Rijksoverheid zullen via minicompetities over de vijf winnende bureaus worden verdeeld.

Joeri Jansen, Creative Director bij Roorda: "Bij veel van campagnes voor de Rijksoverheid speelt gedragsverandering een rol. Onze recente MONO, maar ook NIX18 en BOB zijn daar succesvolle voorbeelden van. Maar in de aanbesteding gaat het niet alleen om je credentials. Je moet je keer op keer bewijzen en op alle punten goed scoren. Van creatie, strategie tot economisch meest voordelig. We zijn blij en trots dat het wederom is gelukt en kijken uit naar de minicompetities met de bureaus op de lijst."

www.roorda.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie