Volvo Trucks start veiligheidscampagne
31-10-2017 15:13:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3917 | Tags:

Volvo Trucks’ visie is zero accidents en om dat te bereiken en de bewustwording voor een veiliger weggedrag op de kaart te zetten bij zowel vrachtwagenchauffeurs als medeweggebruikers, zetten Volvo Trucks Nederland en haar dealerorganisatie een demovloot in met elf safety trucks. De Volvo’s FH zijn uitgerust met de nieuwste veiligheidsvoorzieningen en herkenbaar aan hun crashtestkleuren.

Veiligheidsdemo’s als startpunt van campagne

Met de inzet van veiligheidsdemo’s wil Volvo Trucks naast aandacht vragen voor de verkeersveiligheid ook bewustwording creëren bij vrachtwagenchauffeurs en medeweggebruikers.

Carl Johan Almqvist, Traffic & Product Safety Director bij Volvo Trucks: “Als we het aantal ongevallen willen terugdringen, moeten we doorgaan met de ontwikkeling van diverse technische oplossingen waarmee de truckchauffeur mogelijke gevaarlijke situaties kan voorkomen. Bovendien moeten alle weggebruikers zich nog beter bewust worden van de risico's die kleven aan verkeersdeelname en hoe we deze het beste kunnen verminderen.”

De Volvo FH safety trucks worden geleverd met een nieuw Safety Line-pakket. Safety First Line vormt het actieve veiligheidspakket met airbag, Forward Collision Warning met Adaptive Cruise Control en noodremfunctie, Driver Alert Support en Lane Change Support. Safety First Pro Line bevat daarnaast ook het Visibility Pro pakket met onder meer een regensensor, een hoofdschakelaar die op afstand te bedienen is en Bi-Xenon koplampen met statische bochtverlichting. Dit alles komt bovenop de standaard Volvo-veiligheidsvoorzieningen zoals de veiligheidscabine die de zwaarste Zweedse crashtest onderging.

De aflevering van de veiligheidsdemo’s vormt de start van een langdurige veiligheidscampagne van Volvo Trucks.

www.volvotrucks.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie