Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van 4 naar 15 mensen
22-11-2017 22:45:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4627 | Tags:

Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van 4 naar 15 mensen. Daan Zoetmulder zal het bureau gaan leiden. De nieuwe creatieve directie van WPK/The Agency wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser.

Een half jaar geleden verdubbelde het team van WPK/The Agency al naar 4 man. Nu groeit het bureau dus wederom. Een direct gevolg van de geboekte successen, volgens Daan Zoetmulder. De kersverse Head of Agency was in zijn vorige functie als manager business development verantwoordelijk voor het uitbouwen van het uitgeefportfolio van Wayne Parker Kent. Hij breidde het titelaanbod uit met Famme Baby, One More Thing, HP/De Tijd en Outdoor Manners: “Mijn doel voor het bureau is nu om ook ons klantenportfolio te verbreden en deze nieuwe stap geeft ons de slagkracht om precies dat te doen.”

Het team van WPK/The Agency krijgt dankzij de uitbreiding aanzienlijk meer productiekracht in de vorm van een volledig nieuwe creatieve directie en een afdeling met designers, copywriters, strategen en een videoproductieteam.

Wayne Parker Kent startte in januari 2016 met het contentmarketingbureau WPK/The Agency. Inmiddels ontwikkelt het bureau contentstrategieën en initiatieven voor klanten als Samsung, Google, Booking.com, Landal GreenParks en TNT. Het bureau werkt nauw samen met de uitgeeftak van Wayne Parker Kent: “Die samenwerking wil ik nog meer opzoeken. Dankzij onze oorsprong als online publisher staan we in direct contact met de consument én de nieuwste ontwikkelingen in de content markt.”

Het onderscheidende vermogen van WPK/The Agency is de datagedreven aanpak: “Dankzij de miljoenen contacten met ons publiek hebben we de beschikking over veel data en insights. Dankzij die informatie zijn de content marketing projecten die we ontwikkelen altijd data driven. Het vormt de basis voor veel van de strategieën en creatieve concepten die we voor klanten ontwikkelen.”

De voorganger van Zoetmulder, Frank Goren, vertrekt naar België om daar als ceo de nieuwe Belgische divisie van Wayne Parker Kent te leiden. Frank Goren: “Terugkijkend op de afgelopen twee jaar zie ik heel veel bijzondere hoogtepunten. Waar ik twee jaar geleden nog samen met één creatief als onbekende de markt in sloop, zijn we nu volwaardig bureau waar men rekening mee houdt. Nu is het tijd voor weer een sprong vooruit. Voor zowel het team als Wayne Parker Kent in z’n geheel. Stilzitten is niet echt iets dat bij ons past."

www.wayneparkerkent.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie