Wayne Parker Kent breidt uit naar België
23-10-2017 09:24:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4198 | Tags:

Wayne Parker Kent breidt binnenkort haar activiteiten uit naar het zuiden. Begin 2018 worden Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd. Dit maakte het Amsterdamse mediabedrijf bekend in de nieuwste aflevering van hun podcast The Brief.

Waar vaak Belgische mediabedrijven de stap richting de Nederlandse markt maken, is het in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Het Amsterdamse bedrijf heeft haar ambitieuze groeiplannen nooit onder stoelen of banken gestoken.

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent. "Op deze manier willen we niet alleen onze koploperspositie op het gebied van contentmarketing vasthouden, maar deze ook uitbreiden naar de Belgische markt. We zien dat veel adverteerders zich in beide markten bevinden en graag die brug willen slaan."

In de aflevering van de podcast was Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis, te gast. De expansie van Wayne Parker Kent verloopt in samenwerking met het Belgische mediabedrijf, dat onder andere eigenaar is van NRC Handelsblad, NRC Next, TMG en verschillende grote kranten in België waaronder De Standaard en Het Nieuwsblad.

Wayne Parker Kent en Mediahuis zijn sinds afgelopen zomer strategische partners, na een investering van Mediahuis.

Ysebaert: “Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe.”

Het Belgische kantoor van Wayne Parker Kent zal zich, net als het hoofdkantoor van Mediahuis België, in Antwerpen bevinden. Frank Goren (foto), die het afgelopen jaar Wayne Parker Kents contentmarketingbureau The Agency leidde, wordt CEO van de Belgische tak.

Goren: “De stap naar de Belgische markt is een logische eerste internationale uitbreiding voor ons, maar vooral ook voor veel van onze klanten die in beide markten actief zijn. De combinatie van de specialistische kennis van Wayne Parker Kent en de slagkracht van Mediahuis maakt dat we per direct grote stappen kunnen maken.”

In de samenwerking zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestylecontent, waar Mediahuis zich traditioneel meer richt op het uitgeven van nieuwsmerken. NSMBL, Culy, Manners en Famme krijgen lokale redacties en een lokaal accountmanagementteam. Daarnaast profiteren de Belgische merken van de productiekracht van de creatieve afdelingen van de Nederlandse tak. Zo zal het contentmarketingbureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële proposities voor klanten in België.

www.wayneparkerkent.be
www.wayneparkerkent.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie