Wayne Parker Kent en FremantleMedia lanceren online health magazine BEDROCK
03-02-2016 10:47:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4372 | Tags:

BEDROCK is een initiatief van online uitgever Wayne Parker Kent en het digitale bedrijf van producent FremantleMedia Netherlands. Het kopstuk van deze samenwerking is hoofdredacteur Nina Pierson. Samen ontwikkelden zij een nieuw online health magazine, waarin door experts, wetenschappers en ervaringsdeskundigen vragen worden onderzocht die betrekking hebben op een gezond en bewust leven.

Slaven Mandic, CEO Wayne Parker Kent: "BEDROCK is onze nieuwste aanvulling op een reeks van reeds succesvolle online magazines. Door hierin de samenwerking met FremantleMedia Netherlands te zoeken, zijn we in staat zowel in creatief als productioneel opzicht grote stappen te zetten.”

Arthur Clement, Directeur Digital FremantleMedia Netherlands: “Binnen FremantleMedia Netherlands is het ontwikkelen van nieuwe merken voor televisie al jaren een grote kracht. Kijk naar successen als Boer Zoekt Vrouw, Holland’s Got Talent en RTL Late Night. Die kennis en ervaring met het bouwen van brands passen wij binnen ons digitale bedrijf ook toe bij de creatie en productie voor diverse digitale domeinen. De samenwerking met Wayne Parker Kent in het nieuwe online health magazine BEDROCK is dan ook helemaal in lijn met onze digitale strategie. Op deze wijze combineren we de creatieve en productionele ervaring van FremantleMedia Netherlands met het bereik, de creativiteit en het track record van Wayne Parker Kent. Door onze krachten te bundelen verdubbelen we de potentie van dit initiatief. Daar verheug ik mij enorm op!”


Hoofdredacteur Nina Pierson legt uit dat BEDROCK een volledige benadering van het begrip health nastreeft: “Met onze stressvolle multitasklevens is aandacht voor meditatie en spiritualiteit net zo belangrijk als voeding en sport. Met de groeiende behoefte aan zingeving in onze samenleving kunnen ook duurzame en maatschappelijke onderwerpen niet achterblijven.”

Zo legt filosoof en mindfulness trainer Viktoria Susovits uit hoe je met stress op de werkvloer om kunt gaan, vertelt geurspecialist Frances Schoemacker hoe het detoxen met geur bevorderlijk is voor je gezondheid en lees je in haar column hoe Cato van Ee rust vindt in haar hectische leven als topmodel. Promovendi in de evolutionaire geneeskunde Remko Kuipers neemt de gezondheid van artsen onder de loep en laat BEDROCK met de webserie Hokjes Denken, gemaakt in samenwerking met Sol Wortelboer verschillende mensen uit de samenleving aan het woord over veel besproken onderwerpen als de fast fashion industrie en yoga.

Wayne Parker Kent is uitgever van online titels als NSMBL, Culy, Manners en Famme. Onder FremantleMedia Netherlands vallen de televisieproducenten Blue Circle en No Pictures Please en het dramaproductie bedrijf FourOne.Media. Daarnaast heeft FremantleMedia Netherlands een sterk groeiende digitale content department. Nina Pierson is mede-eigenaar en oprichter van de biologische succesvolle saladebarketen SLA.

www.bedrock.nl
www.wayneparkerkent.nl
www.fremantlemedia.com



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie