Weber Shandwick introduceert The X Practice
17-08-2018 09:17:17 | Door: Max Vlugt | hits: 3614 | Tags:

Weber Shandwick kondigt de oprichting van The X Practice aan. Hierin worden de wereldwijde innovatiecapaciteit en het technologisch potentieel van het bedrijf ondergebracht in een geïntegreerd servicemodel waarin de klant centraal staat. The X Practice zal als centraal knooppunt van gespecialiseerde expertises allerlei soorten klanten ondersteunen – uit verschillende sectoren en uit landen wereldwijd - om tot oplossingsgerichte ideeën te komen voor hun nieuwe uitdagingen.

Gail Heimann, President van Weber Shandwick: "De uitdagingen waarmee onze klanten te maken hebben, worden steeds complexer en zijn steeds afhankelijker van onze gespecialiseerde, vaak technische expertise om nieuwe problemen het hoofd te bieden. Door onze technische vaardigheden onder te brengen in The X Practice kunnen onze klanten uit verschillende sectoren onze kennis en vaardigheden op het gebied van technologie, data en innovatie optimaal benutten om samen tot het soort oplossingen te komen dat vandaag de dag nodig is."

The X Practice wordt mogelijk gemaakt door honderden specialisten wereldwijd met ruime ervaring in de technologiesector, datawetenschappen en onderzoek, digitale strategie en op het gebied van media. The X Practice zal ook meerwaarde genereren uit de vaste kern van gespecialiseerde bedrijven die Weber Shandwick in de afgelopen jaren aan het internationale concern heeft toegevoegd - zoals mobiel platformontwikkelaar Flipside, digital creative bureau Cappuccino, social creative bureau ThatLot, data intelligence bedrijf Bomoda en digital & performance marketing bureau Resolute Digital.

Chris Perry, Global Chief Digital Officer van Weber Shandwick: ''Elke organisatie worstelt tegenwoordig met de vraag hoe zij de veranderingen in technologie, verwachtingen van de klant, sociale interactie en media kan bijbenen. Of het nu gaat om het bouwen van sociale programma's die sales bevorderen of het ontwikkelen van nieuwe Artificial Intelligence platforms voor het helpen beantwoorden van vragen van consumenten: we helpen onze klant met het begrijpen en toepassen van nieuwe manieren van interactie in het hedendaagse business landschap. Ons streven is om ons scala aan oplossingen verder uit te breiden en - wat maar weinig andere organisaties kunnen - die op een wereldwijde schaal aan te bieden."

www.webershandwick.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie