Yvonne de Jager directeur integratie Abovo Media; Erik Jan Reijenga CEO Maxlead
02-10-2019 16:19:00 | Door: David de Jong | hits: 5657 | Tags:

Yvonne de Jager is bij Abovo Media benoemd tot directeur Integratie en business development. Erik Jan Reijenga is aangesteld als CEO van Maxlead. Deze benoemingen volgen na de recente overname van Maxlead door Abovo Media.

Yvonne de Jager vertrok per april 2019 als directeur van IAB Nederland en moet nu zorgen voor de samensmelting van Abovo Media en Maxlead. Ze heeft de eerste jaren van haar carrière bij de meer traditionele mediabureaus gewerkt, waaronder Media Exposure, Carat en Kobalt. De jaren daarna heeft zij gewerkt bij digitale bedrijven als Microsoft, Marktplaats en IAB Nederland.

Yvonne de Jager: ”Ik spreek zowel de media- als de digitale taal en zie mijn rol dan ook voornamelijk als tolk/vertaler. Ook snap ik tot in de haarvaten de dynamieken die specifiek zijn voor beide bedrijven en kan deze verenigen. Cultureel zie ook zeker een match. Bij beide bedrijven werken echt hele leuke mensen, ze zijn zeer direct in hun feedback, altijd over de as van de inhoud, en beide bedrijven vinden het belangrijk om werk regelmatig af te wisselen met heel veel plezier. Kortom, voor mij is de cirkel rond. Dus ja, voor mij is dit echt een droomopdracht.”

Binnen Maxlead heeft Erik Jan Reijenga per 1 oktober 2019 de functie van CEO overgenomen van oprichter/eigenaar Rob Steenbrink, die een meer ondersteunde en adviserende rol binnen de nieuwe combinatie op zich neemt. Erik Jan Reijenga is sinds 2006 werkzaam binnen Maxlead en was tot voor kort operationeel directeur. In die rol was hij medeverantwoordelijk voor de strategie en visie van Maxlead.

Erik Jan Reijenga: “Ik ben enorm trots dat ik het stokje van Rob mag overnemen. In 15 jaar hebben we Maxlead uit laten groeien tot een gerenommeerd digitaal marketingbureau met 80 medewerkers. Deze overname biedt veel kansen voor Maxlead én Abovo Media op de Nederlandse markt. Er ontstaat een krachtige en slagvaardige bureaugroep die bestaande en potentiële klanten in de gehele customer journey kan bedienen. Ik kijk ernaar uit om onze gezamenlijke digitale-mediapropositie verder vorm te geven en Maxlead een goede plek te geven in deze nieuwe combinatie.”

De directie van Maxlead bestaat verder uit Ronald van Klooster (commercieel directeur), Arjan ter Huurne (Director Business Development & Innovation) en Marieke Veenstra (Marketing Director).

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden wordt gewerkt in gezamenlijke klantteams. Deze nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers.

www.abovomedia.nl
www.maxlead.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie