Zeven Nederlandse organisaties bundelen krachten voor diversiteit in marcombranche
23-08-2018 16:44:00 | Door: | hits: 7547 | Tags:

IAA, IAB Nederland en MWG houden in oktober als vervolg op het diversiteitcongres van vorig jaar een tweede editie van het evenement. Omdat het onderwerp diversiteit iedereen in het marketing-, communicatie- en mediavak raakt, hebben andere organisaties zich aangesloten bij dit initiatief: BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), en stichting Include Now.

Het Diversity Event is woensdag 3 oktober in de Zuiderkerk te Amsterdam. Er zijn verschillende sprekers en columnisten. Ook de Kleurrijke 50 wordt bekendgemaakt: een lijst van 50 opvallende vakgenoten die diversiteit op de kaart zetten. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Raja Felgata en Khalid Ouaziz die al acht jaar de Kleurrijke 100 samenstellen.

In het geval van de Kleurrijke 50 zijn dat vakgenoten die met woord en daad het marketing-, media- en communicatievak inclusiever en meer divers maken. Er komt binnenkort een oproep om vakgenoten op te geven. De organisatoren roepen andere partijen op om zich aan te sluiten bij dit initiatief. Meer informatie op te vragen bij yvonne@iab.nl.

Willem-Albert Bol, co-voorzitter van IAA: "Hoewel wij op gebied van diversiteit in ons vak nog heel veel te doen hebben, is het positief te zien dat de urgentie hiervan evident is. Mooi dat wij nu met acht organisaties samen optrekken. Ook hier geldt: eenheid in verscheidenheid. Diversiteit is de discussie voorbij, wij willen in oktober stappen maken."

Nathalie Peters, voorzitter van IAB Nederland: "Practice what you preach is mijn motto. Onze leden zijn dag en nacht bezig impact te maken in de razendsnel digitaliserende wereld. Daarbij is het relevant dat zij zich heel flexibel en wendbaar, maar ook zeker divers organiseren. Die juiste combinatie zorgt voor de juiste impact. Ik zie een goede start, maar laten we kritisch blijven en doorpakken."

Eric Kip, voorzitter van MWG: "In een gefragmenteerd medialandschap is er meer dan ooit noodzaak om het verhaal zelf centraal te stellen. Want hoe kun je dit het beste vertellen via de media? Vanuit MWG vinden we het belangrijk om daar inspiratie voor te bieden, en dat deze verhalen verteld worden door personen die een afspiegeling zijn van de samenleving, zoals deze anno 2018 is. Alleen dan komt het verhaal zo impactvol mogelijk binnen."

www,mwg.nl
www.dekleurrijke50.nl
www.iaa.nl
www.iab.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie