Algemeen Dagblad wil online groeien met Emanika
18-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2533 | Tags:

 

Algemeen Dagblad heeft Emakina gekozen als strategisch digitaal partner voor de komende jaren. Dit is voor de grootste nieuwsmedia titel van De Persgroep een belangrijke stap in de verdere uitbouw van zijn online positie. Emakina versterkt hiermee opnieuw zijn leidinggevende rol als native digital agency met een sterke strategische meerwaarde.

 

AD is binnen De Persgroep zowel financieel als qua bereik het grootste onderdeel. Print en digitaal bereiken samen zo’n 2,3 miljoen lezers, waarmee het nieuwsmerk in de Nederlandse top drie staat. CEO Christian Van Thillo maakte recent bekend dat internet, tablet en mobiel de nieuwe speerpunten worden. Hij verwacht met de uitgebreide digitale diensten nog meer klanten aan te trekken.

 

Jeroen Verkroost, chief digital officer van De Persgroep: 'We vonden een klik met het team van Emakina en zijn enthousiast over hun visie en designfilosofie. Dit wordt een boeiend avontuur. We zien interessante toepassingen voor specifieke dragers, verrassende designmogelijkheden én synergieën. We willen een nieuwe wereld openen voor onze abonnees, door de digitale slagkracht van het AD te verbeteren en uit te breiden. En zo vergroten we meteen ook ons online bereik.'

 

Geert Rietbergen, managing director van Emakina Nederland: 'We staan voor een schitterende tijd in de manier van nieuws consumeren en het delen van informatie. De Nederlander is creatief actief op sociale media en combineert steeds meer verschillende informatiedragers. De lezer heeft honger naar nieuws met een hoge meerwaarde en snelle, emotionele virale verhalen. De uitstekende en pakkende inhoud van het AD staat hierin centraal. We kijken er naar uit om dit samen online verder vorm te geven.'

 

Emakina is een Europese groep van digitale agentschappen. Het bedrijf helpt zijn klanten maximaal voordeel te halen uit de kansen geboden door het nieuwe digitale tijdperk. De vijf kernactiviteiten zijn geïntegreerde communicatie, webbuilding, interactieve communicatie, applicaties en commerce. Emakina is samengesteld uit Emakina (Brussel, Parijs, Limoges, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Genève en Izmir), Your Agency (Waterloo), Robert & Marien (Brussel), The Reference (Gent) en Design is Dead (Antwerpen). De klantenportefeuille bevat internationale bedrijven als Audi, Bavaria, KPN, L'Oréal en Microsoft. 

 

www.ad.nl

www.emakina.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie