[Klanttevredenheidonderzoek] Rotterdams B2B-bureau Admix nummer één binnen categorie middelgrote bureaus
19-11-2013 15:43:47 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3122 | Tags:

B2B-bureau Admix uit Rotterdam is nummer één in het jaarlijkse klanttevredenheidonderzoek in de categorie middelgrote bureaus. Dit onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van Fonk onder reclamebureaus in Nederland. Met een gemiddelde van 8,6 behaalt Admix bovendien een hoger cijfer dan in voorgaande jaren. Uitschieters in het rapport zijn de cijfers voor creativiteit (9,1) en het functioneren als sparringpartner (9,2). Michel de Bruin, managing director van Admix: ‘Creativiteit betekent voor ons de ziel van een bedrijf vinden en een optimum zoeken tussen drie pijlers: inhoud, helderheid en het raken van doelgroepen.’

 

De hoge score op creativiteit (eerste bij middelgrote bureaus en derde overall ) is volgens het rapport van Fonk ‘iets wat tot op heden bij bureaus met het business to business specialisme zelden is vertoond.’ Voor Michel de Bruin is de uitslag een bevestiging van de klanten dat zij de eigen visie van Admix waarderen. ‘De valkuil binnen B2B is dat men te veel wil vertellen,’ constateert hij. ‘Wij willen juist de informatie simpel en helder maken vanuit een sterke merkgedachte en merkbelofte. Daarbij wordt in deze tijd de rol als sparringpartner steeds belangrijker; we werken echt samen met de klant om goede dingen tot stand te brengen.’

 

In de toekomst wil Admix zich nog meer richten op de effectiviteit van het werk, waar het bureau dit jaar overigens een 8,6 voor scoorde. Dit wil Admix doen door samen met opdrachtgevers nog meer te sturen op resultaten. Verder zet Admix in op nieuwe mogelijkheden om onder andere interactie tussen opdrachtgevers en hun klanten te verbeteren. De Bruin: ‘Voordat een bedrijf naar buiten treedt met communicatie, is het echter belangrijk om intern al verbinding en een sterke mate van merkbeleving te creëren. Dit kan bijvoorbeeld door bedrijven intern op een ‘social-achtige’ manier te laten samenwerken.’

 

Admix onderscheidt zich volgens De Bruin onder meer door koersveranderingen binnen bedrijven aan te jagen. Dit is bijvoorbeeld bij intermediair Van Lanschot Chabot het geval. Yvonne Paling, senior adviseur marketingcommunicatie ad interim bij Van Lanschot Chabot: ‘Het contact met Admix is altijd zeer prettig, inspirerend en de lijnen zijn kort, ook met de strategen en creatieven. Een beter meedenkend bureau is denk ik moeilijk te vinden. Eind 2012 en begin 2013 hebben we het roer omgegooid. Dit heeft geleid tot een nieuwe aanpak die met behulp van Admix is vertaald naar de Durf-strategie. Deze is vormgegeven in onder andere een totaal nieuwe website, corporate beeld en film. Vanaf september dit jaar treden we actief naar buiten via public relations, social media en seminars/webinars. Uit het stijgend aantal bezoekers op de site, volgers op social media, de vermeldingen in pers en positieve feedback van klanten, blijkt het succes van de inspanningen en het advies van Admix.’

 

www.admix.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie