KPN en Sanoma op zoek naar innovatieve talenten met 4G Connect
25-04-2014 08:24:45 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2584 | Tags:

De komst van 4G maakt veel nieuwe ontwikkelingen mogelijk. KPN als toonaangevende telecomdienstverlener en Sanoma als innovatief digitaal mediabedrijf gaan samen op zoek naar nieuwe toepassingen die mogelijk worden met 4G en nodigen iedereen uit met hen mee te innoveren.

 

Welke kansen zijn er voor de toepassingen met het supersnelle 4G? Hoe kan een innovatief 4G media-idee onder de aandacht worden gebracht? Met deze vragen roepen Eelco Blok, CEO KPN en Peter de Mönnink, CEO Sanoma Media Netherlands, inventief en creatief Nederland op om deel te nemen aan ‘4G Connect’. Uiteindelijke doel is om 300 deelnemers, van ondernemer tot student, een kans te bieden hun creatieve en innovatieve droom te verwezenlijken.

 

Peter de Mönnink: "4G maakt dat veel meer real-time kan worden gedaan dan nu. Iedereen wordt bijvoorbeeld een potentiële on-the-spot reporter."

 

Eelco Blok: "We willen met 4G Connect een grote groep creatieve geesten uitdagen om het maximale potentieel van 4G te benutten."

 

Het programma voor deze 300 deelnemers bestaat uit digitale colleges, waarbij uitgebreid wordt ingegaan op productvorming en de lean-startup methode voor ondernemers. De vijf beste ideeën worden gekozen door de deelnemers zelf, lezers van NUtech en een professionele jury. Voor deze ideeën is de volgende stap een intensieve bootcamp, waarbij het idee wordt uitgewerkt tot een werkend prototype. De deelnemers worden tijdens de bootcamp bijgestaan door designers en developers van Sanoma. Bovendien wordt gekeken of het idee voldoende potentieel heeft om als interne startup binnen KPN of Sanoma te worden opgezet.

 

Het traject duurt in totaal acht weken en wordt op 21 mei afgetrapt in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Deelname is kosteloos en aanmelden is vanaf vandaag t/m 15 mei 2014 mogelijk op www.4gconnect.nl.

 

Over Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland en is in 2013 uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatiemogelijkheden.

Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net 5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen.

 

Over KPN

KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators

 

www.4gconnect.nl

www.sanoma.nl

www.kpn.nl

 

Banner