MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression
29-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6625 | Tags:

 

Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in kaart te brengen, aangezien emoties zich in het onbewuste afspelen. Sinds kort heeft MediaTestdaar een antwoord op.

 

Door de combinatie van web-based facial expression technieken en de bestaande Captivation methode van MediaTest (reel testing) is het mogelijk zowel de emotionele als de rationele feedback van de kijker met elkaar te koppelen. Hierdoor is de adverteerder nog beter in staat om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren.

 

Bij de web-based facial expression techniek wordt met behulp van speciale software en webcam de gezichtsexpressie van de kijker vanuit huis geregistreerd terwijl de respondent naar de tv-commercial kijkt. De gezichtsexpressies worden continue gemonitord en vertaald naar zes basisemoties; blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing.

 

Daarmee worden de emoties tot op de seconde nauwkeurig gemeten, zodat precies kan worden vastgesteld welke scène deze emoties prikkelt. De resultaten worden afgezet tegen relevante benchmarks om de resultaten duiding te kunnen geven.

 

www.mediatest.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie