NU.nl start samenwerking met Blendle
08-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4721 | Tags:

 

NU.nl start een samenwerking met Blendle. Blendle, ook wel omschreven als de iTunes voor de journalistiek, biedt tegen betaling artikelen uit bijna alle Nederlandse kranten en tijdschriften. Onder artikelen op NU.nl wordt vanaf vandaag doorverwezen naar de beste gerelateerde opiniestukken, interviews en achtergrondartikelen uit de gedrukte Nederlandse pers.

 

De nieuwe functie is een wereldprimeur voor NU.nl. Nog nergens combineerde een nieuwssite het gratis aanbod op internet met het betaalde aanbod uit kranten en tijdschriften.

 

Lezers van NU.nl vinden de komende tijd op de website onderaan artikelen binnen de katernen Binnenland, Buitenland, Economie en Gezondheid een blok waarin ze worden geattendeerd op de beste, bijpassende artikelen die door Nederlandse kranten en tijdschriften via Blendle - tegen betaling - worden aangeboden. De selectie wordt door een aparte redactie handmatig samengesteld. Met een enkele klik kunnen gebruikers een artikel via Blendle kopen en lezen. Iedere nieuwe gebruiker krijgt 2,50 euro gratis probeertegoed.

 

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl: "We vinden Blendle een mooi journalistiek initiatief dat we graag steunen. Deze samenwerking past bij de gidsfunctie die NU.nl ook vervult, om onze lezers relevante informatie aan te reiken. We zijn dan ook erg benieuwd hoe onze lezers deze test met het doorverwijzen naar relevante betaalde informatie zullen vinden."

 

Alexander Klöpping, mede-oprichter van Blendle: "We zijn heel enthousiast over deze samenwerking met NU.nl. Ik ben enorm blij dat de prachtige verhalen van Elsevier tot Vrij Nederland en van De Volkskrant tot De Telegraaf een groter, jonger publiek krijgen door de grootste nieuwssite van Nederland".

 

www.nu.nl

www.blendle.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie