[Profiel nieuwsmerken] Nederlands Dagblad
Het Nederlands Dagblad is een multimediale nieuwsorganisatie die haar lezers bericht over de dagelijkse actualiteit. Feitelijk en objectief. Wij zien het als onze roeping door middel van onze journalistiek niet slechts de werkelijkheid te beschrijven, maar ook te proberen haar te duiden in het licht van Gods Woord. Zo willen we goed spreken van God en het goede zoeken voor mens en wereld. Het Nederlands Dagblad heeft veel aandacht voor achtergronden bij het nieuws en spraakmakende opiniestukken. Zij informeert het best met religie- en kerknieuws. De lezerskring is loyaal en betrokken bij de krant.
Verschijningsvormen
Papier: Berliner formaat (een in Nederland onderscheidend formaat dat handzaamheid combineert met uitstraling.)
Website: www.nd.nl
Digitaal: www.nd.nl/digitaal
Mobiel: app voor Android en iOS
Bijlagen: vrijdag cultuurbijlage Gulliver, zaterdag de bijlage 7 en (vanaf 16 oktober) elke woensdag Leven
Specials: onderwijs, vakantie, mode, lifestyle plus, boeken, goede doelen, zorg en Puzzelmagazine.
De lezers
De huidige doelgroep van het Nederlands Dagblad bestaat uit een meer dan gemiddeld hoog opgeleide groep christelijke lezers. ND-lezers maken bewuste keuzes in hun consumptiegedrag, willen verantwoord besteden en zijn merkloyaal. Ze laten zich meer dan gemiddeld leiden door een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn vaak ambassadeurs van producten of diensten waar ze tevreden over zijn.
Nederlands Dagblad | digitaal | nd.nl | an app | nd select | |
Verschijning | ochtend |
ochtend |
24/7 | 24/7 |
ochtend |
Bereik | 118.000 | 224.800* |
* per maand
Bronvermelding
Netto bereik dagbladen: bron NPM 2011 I – 2011 II
Netto bereik websites: bron STIR jaargem. 2011
Hoofdredacteur: Sjirk Kuijper
Directeur: Rinder Sekeris
Hoofd commerciële zaken: Zeger Koops
Adverteren:
T 0342-41 16 79
Postbus 111, 3770 AC Barneveld
Voor meer informatie zie ook www.nd.nl/adverteren
Cebuco is het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia en verzorgt activiteiten die gericht zijn op de advertentiemarkt.
In deze serie verscheen ook een profiel van:
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie