Shell most engaged Nederlandse merk op LinkedIn
21-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2740 | Tags:

Afgelopen maart lanceerde LinkedIn haar Content Marketing Score. Een tool waarmee marketeers inzicht krijgen in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie én hoe zij hun contentmarketinginspanningen op LinkedIn verder kunnen verbeteren. Op basis van deze Content Marketing Score maakt LinkedIn vandaag bekend welke bedrijven met een Nederlands hoofdkantoor behoren tot de 10 most engaged bedrijven op het zakelijke netwerk in Nederland.

 

Shell voert de lijst aan van meest invloedrijke Nederlandse merken op LinkedIn, gevolgd door Philips en Rabobank. De financiële sector is zwaar vertegenwoordigd in de Nederlandse top 10, met ING en ING Nederland op de zesde en zevende plek en ABN Amro op plaats acht. Wereldwijd wordt de lijst van meest invloedrijke merken aangevoerd door Forbes, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine.

 

Gemene deler

Wat hebben deze merken met elkaar gemeen en wat kunnen andere bedrijven leren van de manier waarop zij content marketing op LinkedIn toepassen. Drie lessen:

  • Zij informeren continu over ontwikkelingen in de sector
  • Ze brengen nieuwe en ‘engaging’ content afgestemd op specifieke publieksgroepen
  • Ze mengen zich in relevante gesprekken die hun doelgroepen interesseren

 

“Met de lancering van onze nieuwe brand positionering innovation and you hebben we onze contentmarketingstrategie de afgelopen maanden verder inhoud gegeven, vertelt" Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital van Philips Benelux."De focus van onze merkcampagne is om via de inzet van authentieke en engaging content te laten zien hoe onze innovaties het leven van mensen verbeteren. LinkedIn speelt hierbij een centrale rol als platform voor onze B2B doelgroepen. We zijn dan ook erg blij met deze hoge positionering in de LinkedIn ranking, omdat het laat zien dat we als bedrijf goed op weg zijn om een digitaal voorloplopend bedrijf te worden.”

 

Ook de Rabobank scoort goed. Social Media Manager bij Rabobank Boy Sleddering legt uit: ‘’Het is mooi om te zien dat we goed scoren ten opzichte van andere bedrijven die content maken op LinkedIn. Maar we zijn vooral blij met de inzichten die we krijgen zodat we onze content nog op een hoger niveau kunnen tillen. We kunnen zowel onze activiteiten in groepen, onze company pages als die van onze medewerkers analyseren om te zien waar voor ons nog winst zit. Ook krijgen we inzicht of we onze content inzetten op de juiste doelgroep."

 

De top tien

De volledige top tien bestaat uit:

·  Shell

·  Philips

·  Rabobank

·  KLM

·  Randstad

·  ING

·  ING Nederland

·  ABN AMRO Bank N.V.

·  KPN

·  LeasePlan Nederland

 

Meer informatie over LinkedIn’s Content Marketing Score lees je in de blog van Valter Sciarillo, Head of Measurement bij LinkedIn Marketing Solutions, die vandaag is verschenen.

 

Methodologie

LinkedIn’s Content Marketing Score is een nieuwe manier om het effect te meten van de content marketing inspanningen. De bedrijven in de top 10 hebben goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de tool biedt en hebben zo hun invloed en relevantie vergroot. De Content Marketing Score meet de engagement van LinkedIn-leden met Sponsored Updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen én updates van werknemers en influencers. De score wordt vervolgens vergeleken met de score van relevante concurrerende bedrijven.

 

Over LinkedIn

Sinds 2003 brengt LinkedIn professionals wereldwijd met elkaar in verbinding om ze te helpen productiever en succesvoller te zijn. Met 277 miljoen leden wereldwijd, inclusief leidinggevenden van elk Fortune 500-bedrijf, is LinkedIn ’s werelds grootste online professionele netwerk. Het bedrijf heeft een gediversifieerd bedrijfsmodel en kent inkomstenstromen van recruitmentoplossingen, de verkoop van advertenties en premium accounts. Het LinkedIn hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View Californië en er zijn kantoren over de hele wereld.

 

 

www.linkedin.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie