Tele2 start nieuwe communicatiecampagne
08-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3546 | Tags:

De commercial is vanaf vandaag te zien in bioscopen door heel Nederland, via verschillende social media kanalen en vanaf 2 maart op televisie. Tele2 staat al sinds haar oprichting bekend om lage tarieven, een belangrijke factor om succesvol te zijn in de telecommarkt. Maar Tele2 gaat verderder om hun klanten precies te geven wat zij nodig hebben, voor minder. En dat laat Tele2 nu aan heel Nederland weten.

 

Ernst Jan van Rooijen, CEO Tele2 Nederland: “De telecomindustrie zit vol beperkingen voor klanten, zoals buitenbundelkosten en ingewikkelde contracten. Ik besef dat wij het zelf de afgelopen jaren ook niet makkelijker hebben gemaakt. Klanten zien hun provider vaak als noodzakelijk kwaad. Wij zijn ervan overtuigd dat dit anders kan. Met keuzevrijheid, eenvoudige en heldere tarieven, zonder verrassingen. Dat dit werkt blijkt al uit onze mobiele abonnementen, waarbij klanten zelf bepalen wat ze nodig hebben en wat niet. Met dit simpele idee zijn we al twee jaar de snelst groeiende mobiele aanbieder. Maar wij dagen onszelf uit om het elke dag beter te doen voor iedereen, want: "Met minder geen genoegen.”

 

Cilesta van Doorn, Directeur Brand & Communication Tele2 Nederland: "In de afgelopen jaren hebben wij in Nederland met Tele2 een sterk prijsvechtersmerk gebouwd. Maar dat is niet meer goed genoeg. We bieden inmiddels niet alleen het goedkoopste alternatief, maar juist service, kwaliteit en flexibiliteit zijn ongelofelijk belangrijk voor hetgeen onze klanten nodig hebben; makkelijk, snel en voordelig communiceren. Als we hen dat bieden, voor minder, kunnen we heel Nederland over de streep trekken. De ambitie en toewijding om dit waar te maken zijn het hart van onze nieuwe campagne.”

 

De nieuwe campagne volgt op een herpositioneringstraject dat alle geledingen in het bedrijf raakt en is uiteindelijk terug te zien in alle toekomstige communicatie-uitingen en -middelen. Van commercial tot verpakking, van abri tot banner. De positieve challenger spirit van Tele2 komt tot uiting door het tonen van de over-gepassioneerdheid om te blijven zoeken naar verbeteringen voor bestaande en nieuwe klanten. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door de gelegenheidsformatie BBH Londen en KesselsKramer Amsterdam, in samenwerking met diverse specialistische partijen zoals Kurppa Hosk uit Stockholm, de Combinatie van Factoren, iProspect, Isobar en MEC.

 

 

Credits:

Campagneconcept: BBH / KesselsKramer
 
Tv commercial: BBH / KesselsKramer
 
Animatie merkpositionering: KesselsKramer / Bas Mooij
 
Landing page: KesselsKramer / Build in Amsterdam
 
Verpakkingen: KesselsKramer / Kurppa Hosk