Exterion Media: Buitenreclame bereikt big bang-moment
20-03-2018 10:26:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2321 | Tags:

Out of Home bereikt in het Verenigd Koninkrijk zo langzamerhand haar Big Bang Moment. En alle tekenen wijzen erop dat dat in Nederland ook het geval is: Technologie, data en infrastructuur sluiten bijna naadloos op elkaar aan. Dat zegt Glen Wilson, Managing Director van Posterscope en Exterion Media.  

Sinds de aankondiging van van Digitale Buitenreclame (DOOH) is het mediumtype twee keer zo effectief geworden en dat is nog maar het begin. De constatering wordt ondersteund door recent onderzoek door de IPA. Een paar conclusies:  

  • OOH bereikt iedere dag 90 procent van de bevolking. 
  • Deze groep is buitenshuis voor minimaal drie uur per dag. 

Een prima basis om door te groeien en meer te digitaliseren. Digital Out Of Home kan flexibeler ingezet worden waardoor campagnes meer dynamische content kunnen bevatten en meer aan de context aangepast en relevant gemaakt. 

Waar het nog aan ontbreekt, is een volledig automatisch boekingssysteem. Planning en inkoop vinden nog steeds ruim van te voren plaats. Door de nieuwe ontwikkelingen kan het inkoop en planningsproces aanzienlijk verkort worden, waardoor Buitenreclame een stuk aantrekkelijker wordt voor adverteerders. 

Volg deze link voor een presentatie van de volledige IPA-onderzoeksresultaten.

www.exterionmedia.nl
www.posterscope.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie