Exterion Media en MeMo² lanceren impacttool
10-12-2018 13:47:00 | Door: | hits: 1601 | Tags:

De Outdoor Ad Impact Forecaster is een snelle manier om de impact van een buitenreclamecampagne te voorspellen. Middels de Forecaster bieden Exterion Media en MeMo² adverteerders en bureaus binnen 48 uur een betrouwbare voorspelling over de impact van een traditionele buitenreclamecampagne. Deze voorspelling is gebaseerd op ruim driehonderd effectmetingen uitgevoerd door MeMo², waarvan de data middels machine learning in een voorspellingstool is verwerkt.

Uit de Nederlandse effectonderzoeken blijkt dat de impact van een buitenreclamecampagne voor veertig procent wordt bepaald door de creatie van de uiting, voor dertig procent door het merk en voor dertig procent door de mediadruk. De Forecaster analyseert de campagne dan ook op basis van meer dan twintig kenmerken die zijn onderverdeeld in deze drie groepen. Vervolgens wordt de impact van de campagne weergegeven in de vorm van een vijfsterren rating en geeft de Forecaster een concreet advies over aanpassingen die de campagne impactvoller maken. Dit wordt aangevuld met professioneel advies van zowel de onderzoekers van MeMo² als de specialisten van Exterion Media. Dit tezamen vormt een compleet rapport voor een nog effectievere buitenreclamecampagne.

Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media: "Afgelopen jaar hebben we samen met MeMo² de Hans du Chatinier-AMMA gewonnen met de Outdoor Ad Impact Forecaster. Onze doelstelling was vervolgens om het ook zodanig door te ontwikkelen, dat het een laagdrempelige tool zou zijn voor bureaus en adverteerders om campagne uitingen naar een hoger niveau te tillen. De meer dan honderd onderzoeken die MeMo² jaarlijks voor onze klanten uitvoert plus de kennis die wij hebben over short vertical format communicatie, is een stevige basis waar iedereen nu binnen twee werkdagen gebruik van kan maken. Dit maakt de Forecaster een essentieel product dat direct waarde toevoegt voor al onze klanten."

Tim Koekkoek, Managing Director van MeMo²: "MeMo² ervaart sinds een aantal jaar een belangrijke verschuiving binnen het domein van marktonderzoek, namelijk de verschuiving van Descriptive Analytics: What happened? Why did it happen?, naar Prescriptive Analytics; How to shape the future? How can we achieve the best outcome? Deze verschuiving op het gebied van marktonderzoek is voor MeMo² en Exterion Media aanleiding geweest om een omvangrijk big data-, modelling- en machinelearningtraject op te starten en de Forecaster te ontwikkelen. De Outdoor Ad Impact Forecaster maakt het mogelijk om de toekomst te voorspellen en aan te passen."

www.exterionmedia.nl
www.memo2.nl 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie