Exterion Media faciliteert campagne Free a girl
11-10-2019 09:17:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1447 | Tags:

Free a Girl vraagt aandacht voor Wereldmeisjesdag met campagne gemaakt door DDB Unlimited: Fight child prostitution as if she was your own.

Op vrijdag 11 oktober 2019 is het Wereldmeisjesdag: een internationale dag waarop aandacht wordt gevraagd voor de positie van meisjes. Er wordt geschat dat er wereldwijd 2 miljoen kinderen, waarvan de meerderheid meisjes, vastzitten in de prostitutie. Free a Girl lanceert daarom, samen met ambassadeur Gwen van Poorten, een campagne voor de strijd tegen kinderprostitutie. 

Face Swap

Met een sociaal experiment brengen Free a Girl en DDB Unlimited een ver-van-je-bed-show dichtbij. Een DOOH-scherm met een jong meisje zittend op een bed in een bordeel in India is het uitgangspunt. Dit keer is er geen anoniem meisje te zien, maar wordt haar gezicht middels Face Swap vervangen door dat van passerende jonge meisjes – dochters die samen met hun moeder, vader of grootouders langslopen. Daarbij de boodschap Fight child prostitution as if she was your own.

Evelien Hölsken, directeur en medeoprichter van Free a Girl: “We geven met deze campagne de problematiek een gezicht. Het gezicht van een meisje dat jouw dochter, zus of vriendin zou kunnen zijn. We willen dat iedereen in Nederland opstaat voor de meisjes die worden uitgebuit in de prostitutie.”

Steunen via Tikkie of bioscoopbezoek

Mensen kunnen meestrijden door te doneren via Tikkie of door naar de film Sold te gaan. Dit is een actie in samenwerking met netwerkgroep Soroptimisten en de opbrengst gaat naar Free a Girl's programma School for Justice.

In de campagne wordt afgerekend met een toenemend probleem in communicatie voor goede doelen: hoe voorkom je immuniteit voor de almaar groeiende stroom aan ellendige beelden? 

Ysabelle Tierie, creative bij DDB Unlimited: “In communicatie is het altijd de uitdaging om door de clutter heen te breken. Om impact te genereren. Maar mensen krijgen dagelijks zoveel boodschappen over zich heen gestort dat bijna niets meer binnen komt. Technologie is één van de dingen die ons kan helpen daar doorheen te breken. Hierdoor kunnen we onze boodschap relevant maken en dichtbij brengen. Waardoor we ons beter kunnen verplaatsen in de situatie van anderen.’’

Exterion Media heeft de mediaruimte, de DOOH-schermen en de locatie beschikbaar gesteld, evenals de techniek ontwikkeld die het mogelijk maakte op locatie de content in enkele seconden te wisselen naar die van het passerende meisje.

www.exterionmedia.com
www.ddbunlimited.nl
www.freeagirl.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie