Hillenaar Outdoor start radiocampagne
06-09-2019 11:32:00 | Door: David de Jong | hits: 1824 | Tags:

Hillenaar Outdoor is gestart met een radiocampagne om haar eigen digitale media, masten en abri's onder de aandacht te brengen. De campagne is 2 september 2019 begonnen en zorgt voor veel reacties door het karakter ervan. Alle commercials zijn Engelstalig en lijken eerder een Star Wars-film dan een buitenreclamebedrijf te promoten.

Jeroen Hillenaar, algemeen directeur van Hillenaar Outdoor: "We zijn in alle opzichten innovatief. Dat geldt ook voor de manier waarop we onze marketing vormgeven. Niet onopgemerkt zijn, was natuurlijk ook ons doel."

De sfeer van de radioreclames doet denken aan de promotie van een Star Wars-film uit de jaren tachtig. Engelstalig, tikkeltje bombastisch en met veel lasereffecten. Het zijn echter geen buitenaardse wezens die voor het voetlicht worden gebracht, maar outdoor media. Jeroen Hillenaar: "We zetten luisteraars bewust op het verkeerde been. Mensen moeten de commercial soms twee of zelfs drie keer horen voordat het kwartje valt. Juist daarin schuilt de kracht ervan. Het valt op en is origineel. We hebben tientallen reacties gehad van adverteerders die de spots hebben gehoord en er hun verbazing over uitspreken. In positieve zin, het wordt als verfrissend ervaren. Dat is ook wat we willen uitstralen. Hillenaar Outdoor is nieuw, groeit snel en verovert de markt met zowel innovatieve media als een originele en vooral doeltreffende aanpak. In alle aspecten. Het feit dat erover gesproken wordt, toont al aan dat het effectief is. We rollen niet de zoveelste voorspelbare spot uit, maar verrassen met commercials die niemand verwacht. En dat trekt aandacht."

Jeroen Hillenaar: "We bereiken met ons abripakket inmiddels bijna vier miljoen mensen. En we exploiteren veel meer dan alleen abri’s. We zetten eveneens fors in op billboards. In onder meer Zoetermeer, Rotterdam en Amsterdam hebben we op dat gebied een zeer uitgebreid netwerk." Daarnaast exploiteert Hillenaar Outdoor digitale reclamemasten in heel Nederland en het inmiddels veel gebruikte TENQ-netwerk. Jeroen Hillenaar: "Dit zijn digitale schermen op scholen in alle delen van het land. Het is daarmee het jongerenmedium bij uitstek."

www.hillenaar.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie