Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
05-05-2018 09:41:00 | Door: | hits: 2488 | Tags:

Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot. Peugeot stapte naar Kinetic met het verzoek hun bedrijfswagens op een innovatieve manier te promoten.

De doelgroep van de campagne, eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven, is extreem druk. Ondernemers zijn altijd onderweg. Om de Peugeotcampagne tot een succes te maken, moest de campagne een onderdeel worden van hun dagelijkse routine. 
Met een hoge zichtbaarheid en grote formaten waren de schermen aan de drukste Nederlandse snelwegen ideaal voor de Peugeotcampagne. Dit omvatte het Beyond Outdoornetwerk; een netwerk met een hoge contactfrequentie en een bereik van ruim 1,2 miljoen passanten per dag.

Terwijl 1,2 miljoen passanten een indrukwekkend bereik is wist Kineticdat niet elke persoon op de snelweg geïnteresseerd zou zijn in Peugeot's nieuwe bedrijfswagens. In plaats daarvan wilde Kinetic een manier vinden om de campagne te segmenteren om het bereik onder de specifieke doelgroep te vergroten en zo de waste te minimaliseren.

Om dit te doen is gebruik gemaakt van de voertuigherkenningssoftware van Beyond Outdoor en data afkomstig van de NDW. De data is gebruikt om te bepalen wanneer de doelgroep van Peugeot het hoogste vertegenwoordigd was op de snelwegen. Beyond Outdoor en Kinetic analyseerden hoeveel bestelbussen er op elk moment onderweg waren. De resultaten hiervan waren als volgt:

- Gemiddeld is 13 procent van de voertuigen op de snelweg een bestelbus
- Dat aantal schommelde gedurende de dag met pieken tot boven de 20 procent

Programmatic inkoop

Om de campagne met behulp van deze bevindingen te kunnen optimaliseren, had Kinetic een flexibele inkoopoplossing nodig die hen in staat stelde om de frequentie waarmee de advertenties op de schermen werd weergegeven te wijzigen. In plaats van zich vast te leggen op een vaste campagneduur van een week gebruikte Kinetic het flexibele platform van OutMoove, waardoor ze hun eigen verkeersgegevens konden gebruiken om de Peugeotcampagne realtime te optimaliseren.

OutMoove is een digital-out-of-home inkoopplatform (DSP). Door een integratie met broadsign reach hebben mediabuyers via één platform toegang tot een netwerk van wereldwijde digitale out-of-homelocaties waarmee ingekocht kan worden op basis van uiteenlopende variabelen zoals:

- Live verkeersdata
- Vertragingen
- Weersomstandigheden
- Webshopdata
- Radiosynchronisatie
- Tijd van de dag, dag van de week

Arno Buskop, hoofd data, tools en analyses bij Kinetic: "Programmatic digital-out-of-home is efficiënter en relevanter. Media-inkopers kunnen hun budget optimaliseren door alleen tijdsloten te kopen die geschikt zijn voor hun campagne, terwijl ze voor elk segment meer contextuele advertenties weergeven."

Resultaat

Op basis van de voertuigdata kon Kinetic de campagne via de DSP gericht inkopen en zo een ​​groter percentage van de doelgroep bereiken terwijl de waste gereduceerd werd. De campagne is geactiveerd om alleen te worden uitgevoerd wanneer het aantal bestelbussen boven een bepaalde drempelwaarde lag. Met deze flexibiliteit kon Kinetic het budget van Peugeot beter besteden en alleen advertenties weergeven wanneer het optimale bereik het hoogst was.

Danny Tournier, oprichter van Beyond Outdoor: "Programmatic verandert de manier waarop digital-out-of-home wordt ingekocht in hoog tempo en we zijn verheugd onderdeel te zijn van deze beweging. Net als bij de Peugeotcampagne voegen we daarbij extra waarde toe door relevante data te leveren. Op deze manier kunnen adverteerders en mediabureaus een ​​groot publiek te bereiken gecombineerd met de flexibiliteit om campagnes geautomatiseerd te plannen en continu te optimaliseren vanuit hun inkoopplatforms."

www.peugeot.nl
www.kineticww.com
 
www.beyondoutdoor.nl
www.outmoove.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie