Validators en Exterion verzorgen innovatieve OOH-campagne Sky Radio
10-10-2019 09:19:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1013 | Tags:

Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'.

Voor de luistercijfers van Sky is het luisteren naar de radio op het werk verreweg het belangrijkst. Om deze reden wil Sky Radio groeien in de categorie. Er is een OOH-campagne van vier weken opgezet in Amersfoort, waarbij een steekproef van de groep die de buitenreclame heeft gezien is vergeleken met de groep die de buitenreclame niet heeft gezien. Niet eerder werd een dergelijk experiment opgezet waarbij zo gericht de verandering van een merk binnen een Category Entry Point (CEP) werd gemeten.

De campagne wist de overweging van Sky Radio significant verhogen voor ‘radio luisteren op het werk’. Mensen die zich met zekerheid wisten te herinneren de campagne te hebben gezien, geven ook aan meer Sky Radio geluisterd te hebben.

Martin Leeflang, CEO van Validators: “De vluchtigheid van het medium Out of Home, waarbij je in 1 à 2 seconden je merk en boodschap over moet brengen, dwingt je als adverteerder om duidelijk en bondig te zijn. Alleen dan zal je boodschap terug te spelen zijn in een aankoop of actie situatie.”

Eva Rozenbeek, salesmanager bij Exterion Media: “Dit is een fantastische eerste stap in de bewijsvoering dat Out of Home niet alleen wat doet voor je merk- en campagneherkenning, maar dat het ook stand alone de associatie van de consument in een specifieke CEP kan beïnvloeden.”

www.validators.nl
www.exterionmedia.com
www.skyradio.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie