[Interview] Rick Vriesema over AMMA's en Exterion
11-06-2018 10:51:00 Door: Katja Brokke | Hits: 6136 | Tags:

Rick Vriesema, Head of National Sales bij Exterion Media, won de prestigieuze Carl Lipp-prijs tijdens de AMMA Awards en is mediavertegenwoordiger van het jaar. We spreken hem over de prijs en het bedrijf waar hij nu zo’n zeven jaar werkt.

Hallo Rick. Gefeliciteerd met de Carl Lipp-prijs! Hoe heb je de AMMA Awards ervaren?

Voor ons was het één groot feest. De euforie en ontlading was groot doordat we de afgelopen 4 jaar 8 nominaties hebben gehad in diverse categorieën waarbij we tot dit jaar nooit het podium hebben mogen betreden. Dit jaar viel alles goed! Ik werd gewaardeerd met de Carl Lipp AMMA. Ook wonnen we de Hans Du Chatinier AMMA door een mooie samenwerking met Memo2 en als hoogtepunt werden we ook nog eens uitgeroepen met Exterion Media tot exploitant van het jaar! Dat het allemaal samenviel, maakte het nog mooier en dit hebben we tot in de vroege uurtjes gevierd.

Wat betekent deze prijs voor jou?

Ik voelde mij al zeer vereerd dat ik wederom genomineerd was, tezamen met echte vakmensen die het evengoed hadden verdiend op het podium te staan. Dat ik dit jaar die eer had is fantastisch!

In welk vaarwater bevindt Exterion Media zich?

Out of home is een mediumtype dat groeit en nog veel potentie heeft om door te groeien, Exterion Media wil daarin voortrekker zijn. We investeren veel in onderzoek en slagen erin te innoveren. We zijn traditioneel en digitaal tegelijk, met beide hun eigen kracht. Dit biedt de mogelijkheden om op veel manieren relevant te zijn voor adverteerders. Dit maakt ons speelveld leuker, maar houdt het ook uitdagend.

Wat gebeurt er op gebied van digitalisering?

Wij hebben inmiddels bijna 1100 digitale schermen op NS-stations en in winkelcentra en elke week komen er nog nieuwe schermen bij. Op deze locaties kunnen wij fullmotion-content tonen. Dit betekent onder andere dat we aansluiting vinden bij videostrategieën. We zien vanuit de eerste effectmetingen dat we hier een waardevolle en effectieve aanvulling zijn op tv en OLV vanuit schermplanning. Onlinecontent, zoals 6-seconden bumperadds en social content, zijn geschikt voor het doorplaatsen op onze digitale schermen. We zien dat we bereik onder jongeren toevoegen en dat ons medium geen irritatie bij consumenten veroorzaakt. Ook hebben we afgelopen maand de eerste programmatic DOOH-campagnes verkocht.

Hoe blijven jullie je onderscheiden van de concurrenten?

Ik geloof er heilig in dat dit in ons team zit. Goede en leuke mensen maken het verschil. Passie hebben voor wat we doen en de wil om het aandeel (D)OOH te laten groeien zijn de gemene delers. Daarnaast een compliment voor ons marketingteam dat er structureel voor zorgt dat we als Exterion Media blijven innoveren.

Wat is het laatste nieuws?

Wij starten met de exploitatie van de abri's en europanels in Amstelveen. Daarnaast hebben wij gehoord dat wij ook de tender van de gemeente Groningen hebben gewonnen. Beide steden zullen exclusief door Exterion Media geëxploiteerd worden. Kortom, we bouwen lekker verder!

www.exterionmedia.com/nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie