
[Interview] Titus van Dijk: Met Tonny Media zetten we podcasts neer als merk
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en Aaf vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk.
Titus van Dijk: “Ik had hiervoor ook een podcastproductiebedrijf en werkte veel voor de bladen van Hearst, zoals Quote. Daar ontmoette ik Sander Schimmelpenninck en samen met zijn jeugdvriend Jaap Reesema begonnen we de Zelfspodcast. Dat was zo’n succes dat we wilden kijken of we het trucje ook met andere BN’ers zouden kunnen en zo ontstond Tonny Media."
"We hebben verschillende business modellen. Bij het ene model fietsen we adverteerders een podcast in, met een native spotje of iets als een pre-roll. Daarnaast hebben we een betaalmuur met exclusieve content. In de afgelopen maanden zijn we gaan verbreden en hebben we gezien dat je een podcast als een merk moet neerzetten. Mensen zijn bijvoorbeeld fan van de Zelfspodcast en niet zozeer van Sander of Jaap. Het leent zich ook goed voor social media, een nieuwsbrief en meer. Zo zijn we gaan kijken naar alle producties.”
Luister het interessante interview hier
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie