Audify: Omzetten audioreclame in 2021 op recordhoogte
01-02-2022 15:23:00 | Door: David de Jong | hits: 1337 | Tags:

De audioreclamebestedingen in 2021 zijn uitgekomen op 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4 procent ten opzichte van 2020. Dat maakt branchevereniging Audify bekend. Onder audioreclame wordt verstaan alle audioreclame van de bij Audify aangesloten partijen, zonder podcastomzetten.

De broadcast radioreclamebestedingen zijn uitgekomen op 188,6 miljoen euro en stijgen daarmee met 21 procent ten opzichte van 2020, toen die 156 miljoen euro waren. Met 13 miljoen euro is de non-spotreclame 25 procent hoger dan in 2020 en op hetzelfde niveau als voor de coronacrisis.

Digitale audioreclame groeit hard, en kan een verdubbeling in de boeken schrijven, van 3,3 in 2020 naar 7,8 miljoen euro aan omzet in 2021.

De audioreclamemarkt is daarmee volgens Audify de gevolgen van de coronacrisis in 2020 volledig te boven gekomen; de bestedingen zijn hoger dan het voorgaande recordjaar 2019. Adverteerders investeren meer in alle audiovormen: spot, branded content en digitale audio.
 
Op maandag 7 maart 2022 publiceert Audify het Audiojaarrapport 2021 met alle inzichten in de radio-investeringen, luistercijfers en ontwikkelingen van de audiomarkt.

www.audify.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie