
Mediahuis lanceert Nostalgie in Nederland
Op 1 augustus 2022 is Nostalgie gelanceerd op de door Mediahuis (Audiohuis) verkregen extra frequentieruimte voor DAB+. Nostalgie wordt hiermee naast Sublime de tweede radiozender in Nederland van Audiohuis. Audiohuis is het bedrijfsonderdeel waar Mediahuis diens audio-activiteiten in heeft ondergebracht.
Radiozender Nostalgie
De radiozender Nostalgie bestaat sinds 1983 in Frankrijk en is met de lancering in Nederland in 26 landen actief. De Nederlandse versie van is een non-stop radiozender waarop klassiekers uit de jaren '70, '80 en '90 te horen zijn. De zender wil herinneringen oproepen met de beste liedjes van vroeger en nu. Nostalgie richt zich op luisteraars van 35 jaar en ouder.
Mandy van der Wal, directeur Audiohuis: "Eindelijk is Nostalgie in Nederland! Op Nostalgie hoor je een programmering die is afgestemd op elk moment van je dag. Daarmee zijn we al succesvol in België. We kijken uit naar een mooie start voor Nostalgie in Nederland!"
Nostalgie is te beluisteren via DAB+, en neemt de plek in van Sublime Classics die daar sinds eind april te horen was en alleen op internet blijft uitzenden. De zender is ook te horen via internet via de eigen websites en bekende radioplatformen.
Nostalgie is een merk van NRJ Group. In Vlaanderen en Nederland is NRJ Group weliswaar merkenrechthouder, maar deze is in sublicentie gegeven aan Mediahuis.
www.nostalgie.nl
www.audiohuis.com
www.mediahuis.com
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie