Audioreclame groeit naar ruim 40 miljoen in eerste kwartaal 2022
09-05-2022 15:57:00 | Door: David de Jong | hits: 1209 | Tags:

Adverteerders hebben in totaal 41,7 miljoen euro besteed aan audioreclame in het eerste kwartaal van 2022. Dat is 15,7 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2021. Toen steeg de audioreclame nog met 2,3 procent. De hoeveelheid digitale audioreclame is gestegen naar 2,77 miljoen euro en is daarmee met 90 procent gestegen. Spotreclame op de linaire radiostations leverde 37 miljoen euro op, oftewel 14,7 procent meer dan in het eerste kwartaal 2021. 

Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro, een daling van 18,3 procent. Net als de audioreclame, bleek in het eerste kwartaal van 2021 ook de televisiereclameomzet behoorlijk te zijn gestegen in Nederland.

Liedewij Hentenaar, directeur van Audify: “We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan. We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen. Audify wil adverteerders hier graag in begeleiden.”

www.audify.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie